Business Hi-Tech

CEO InnoEnergy: Folosiţi inteligenţa artificială şi machine learning pentru a gestiona traficul dacă vă doriţi aer curat în oraşe

Autor: Adrian Seceleanu

28.11.2018, 03:00 186

Autorităţile ar trebui să colecteze date despre utilizarea mijloacelor de transport şi nivelul de poluare din oraşe pentru a le prelucra apoi cu ajutorul unor soluţii de inteligenţă artificială şi machine learning pentru a obţine cele mai bune recomandări pentru gestionarea traficului şi a reduce astfel gradul de poluare al aerului, care este responsabil pentru 400.000 de morţi premature anual în Europa şi costuri pentru sistemele de sănătate de peste 200 mld. euro, consideră Diego Pavia, CEO al InnoEnergy, companie care îşi propune să identifice şi să susţină dezvoltarea unor inovaţii în segmente precum stocarea energiei sau oraşele inteligente.

InnoEnergy are 22 de acţionari, printre care se numără de exemplu jucători precum Schneider Electric.

“Ceea ce reiese clar din raportul Clean Air Challenge este că soluţiile inovatoare de transport sunt esenţiale pentru combaterea poluării aerului. Priorităţi în acest sens sunt utilizarea vehiculelor electrice şi o reţea interconectată de soluţii rapide de încărcare pentru a le alimenta. Sistemele de transport inteligente, cum ar fi trenurile de combustibil hibrid şi gestionarea traficului cu ajutorul inteligenţei artificiale, sunt, de asemenea, de mare interes pentru piaţa şi din punct de vedere tehnologic”, conform lui Diego Pavia.

Raportul dezvoltat de companie arată că tehnologia ar putea fi utilizată şi pentru a automatiza cât mai mult procesul de conducere al mijloacelor de transport pentru a reduce cât mai mult impactul generat de ineficienţa inerentă unor factori comportamentali umani.

Pentru a stimula locuitorii din marile oraşe să folosească soluţii de transport mai eficiente autorităţile ar trebui să ducă şi campanii de conştientizare asupra riscurilor generate de smog asupra sănătăţii, insistă Pavia.

“Poluarea aerului provoacă unul din zece decese la nivel mondial şi, deşi afectează în mod negativ ţările în curs de dezvoltare. În plus, în jur de 400 000 de persoane încă mai mor prematur din cauza poluării aerului în Europa în fiecare an. Iar acest număr nu reflectă milioanele de persoane care nu mor prematur, dar care sunt afectate de boli pulmonare şi de probleme cardiace care îşi pun amprenta asupra calităţii vieţii lor. Poluarea aerului în Europa este cauzată în primul rând de transport şi de producerea de căldură. Există diferenţe regionale, dar, în linii mari, există încă numeroase oraşe europene care nu îndeplinesc recomandările privind calitatea aerului făcute de Organizaţia Mondială a Sănătăţii. (...) Sunt necesare politici de susţinere pentru a ajuta la depăşirea unora dintre barierele cu care ne confruntăm în asigurarea investiţiilor şi stimularea adoptării tehnologiilor de transport. Există oportunităţi substanţiale de sinergii între diferite sectoare, cum ar fi transportul, căldura, stocarea şi generarea de producerea de energie regenerabilă, dar trebuie să adoptăm o viziune integrată şi mai cuprinzătoare şi să creăm o politică globală pentru o creştere durabilă. De asemenea, nu este vorba doar de o chestiune care ţine de zona guvernamentală şi de piaţă, este nevoie ca societatea să se angajeze şi în combaterea poluării aerului: de la companii şi de la sectorul public la familii, alegerile tuturor au un impact.”
 

AFACERI DE LA ZERO