Business Hi-Tech

CGS România angajează 500 de agenţi call center în Bucureşti şi Braşov

14.06.2010, 23:33 2469

Computer Generated Solutions (CGS), divizia locală a companieiamericane care furnizează printre altele servicii de call center,angajează până la sfârşitul anului 500 de operatori. În prezent,compania are aproximativ 1.500 de angajaţi în Bucureşti şi Braşov,din care 90% sunt agenţi în call center, şi doreşte să ajungă laaproape 2.000 de angajaţi până la finele lui 2010. În România unangajat entry-level pe acest post câştigă circa 300 de euro.

CGS a intrat pe piaţa locală prin achiziţia furnizorului deservicii de call center EasyCall pentru o sumă estimată la circaşase milioane de euro. De la 700 de angajaţi în urmă cu doi ani,numărul acestora a crescut la 1.200 la finalul anul trecut,strategia iniţială de extindere pentru 2010 vizând un număr de 800de angajaţi noi.

În call centerele de pe piaţa locală către care companiile potexternaliza serviciile de suport şi relaţii cu clienţii lucrează înprezent mai bine de 10.000 de oameni, cifra urmând să ajungăprobabil la aproximativ 12.000, a declarat Vladimir Sterescu,directorul CGS România, în condiţiile în care mulţi dintreprincipalii competitori din piaţă au anunţat că fac recrutări.

El a mai spus că dimensiunea pieţei de call center - despre caremai mulţi specialişti din piaţă estimau că a atins în 2008 ovaloare de 120 de milioane de euro - este destul de greu demăsurat, în condiţiile în care există cel puţin 200 de callcentere, din care cel puţin 60% sunt numai departamente interne aleunor companii precum operatori telecom, bănci şi, în general,industrii cu un număr mare de clienţi, care au nevoie de activităţide suport, o parte dintre aceste departamente fiind şi ele mutateîntr-o firmă specializată.

Potrivit lui Sterescu, criza s-a resimţit şi în piaţa de callcenter. "Mulţi clienţi au avut aşteptări de reducere acheltuielilor chiar şi cu 40%", susţine şeful CGS România, un niveldestul de greu de atins în condiţiile în care aproape două treimidin tarifele aplicate reprezintă costul cu forţa de muncă. Pentru aobţine totuşi o reducere de costuri, clienţii fie au renunţat lapragul minim de apeluri preluate de call center într-un anumitinterval de timp, în general de cel mult 30 de secunde, fie auacceptat ca apelurile să fie preluate într-un interval puţin maimare de timp.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO