Business Hi-Tech

Cine este Bom Kim, tânărul care a abandonat Harvard pentru a construi un startup de comerţ online de 9 miliarde dolari

Cine este Bom Kim, tânărul care a abandonat Harvard...

Autor: Alex Ciutacu

01.01.2020, 17:00 2570

Pentru mulţi antreprenori în devenire prestigiosul program de MBA de la Harvard este un pas decisiv în călătoria spre a deveni fndatorul propriului business de succes, însă un tânăr pe nume Bom Kim a decis că nu mai poate aştepta să finalizeze programul înainte de a porni în aventura sa de businessul, potrivit CNBC.

După şase luni de MBA, Kim a abandonat Harvard. Acum, la mai puţin de un deceniu distanţă de la acel moment, Kim este miliardarul care a construit cel mai valoros startup din Coreea de Sud.

„Am avut o convingere încă de când eram în facultate, şi-anume că am o fereastră foarte mică de timp pentru a construi cu adevărat ceva care să aibă impact”, spune Bom Kim.

Kim este fondatorul şi CEO-ul Coupang, un gigant de comerţ online de 9 miliarde de dolari deja care a fost supranumit „Amazonul Coreei de Sud”.

El a pus bazele businessului în Seoul în 2010, în încercarea de a profita de noile tehnologii de la începtul decesiunilui. Astăzi, baza de clienţi a platformei Coupang se ridică la aproape 25 milioane de utilizatori, adică jumătate din populaţia Coreei de Sud.

Totuşi, Kim Bom, 41 ani, a declarat recent pentru CNBC că nu îşi doreşte să devină următorul Jeff Bezos.

De fapt, modelul de business s-a schimbat extrem de mult după ce la finalul deceniului trecut piaţa comerţului online a prins dimensiuni impresionante, ceea ce l-a determinat să facă tranziţia înspre un marketplace accesibil şi pentru terţi – pe modelul eBay.

„Forma Coupang, modelul de business, şi tot ceea ce înseamnă Coupang astăzi a trecut prin foarte multe schimbări”, notează Kim.

Businessul a fost un succes. În doar trei ani, Kim spune că a trecut pragul de 1 miliard de dolari în vânzări şi a intrat pe drumul unei potenţiale listări la bursă.

Însă în ultimul ceas, s-a retras din listarea bursieră şi a schimbat din nou modelul de business al companiei, convins că ar putea construi ceva mai bun.

„A trebuit să ne întrebăm: ce business am construit, ce servicii şi experienţă oferim. Generăm noi acea lume în care clienţi ne iubesc şi le pică faţa când ne văd inovaţiile? Realitatea era că nu”, spune Kim.

Asfel, el a decis să reinventeze Coupang drept o platformă end-to-end gândită pentru întreaga experienţă a clientului, de la site şi până la uşă. Încontinuare a trebuit să îşi construiască propriul business de logistică, Rocket Delivery – gândit pentru a-i „încânta pe clienţi” şi pentru a îmbunătăţi transportul produselor în contexul în care sistemul poştal din Coreea de Sud are multe hibe.

Piaţa de comerţ online din Coreea de Sud este în creştere în ultimii ani, iar în 2019 ar trebui să devină a cincea cea mai mare din lume, după China, SUA, Marea Britanie şi Japonia.

Coupang s-a adaptat într-o piaţă în care programul de lucru este lung, iar oraşele sunt aglomerate. Astfel, pentru a răspunde cerinţelor din piaţă, reţeaua Coupang are astăzi 5.000 de şoferi şi livrează 99,3% din comenzi în mai puţin de 24 de ore.

O astfel de piaţă a atras şi atenţia investitorilor, asta încât în noiembrie 2018 Coupang a primit o investiţie de private equity de 3,6 miliarde dolari de la nume precum Sofbank, Sequoia Capital şi BlackRock, ceea ce a adus o evaluare de 9 miliarde de dolari companiei.

 
 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO