Business Hi-Tech

Cine este Miroslav Majoros, cel pe care Deutsche Telekom vrea să îl trimită şef în România

În mandatul lui Majoros statul slovac şi-a vândut participaţia la Slovak Telekom către grupul german după ce şi-a abandonat intenţia de a lista acţiunile la bursă

În mandatul lui Majoros statul slovac şi-a vândut participaţia la Slovak Telekom către grupul german după ce şi-a abandonat intenţia de a lista acţiunile la bursă

Autor: Adrian Seceleanu

11.12.2015, 00:05 3479
Miroslav Majoros, slovacul pe care grupul german Deutsche Telekom (DT) s-a decis să îl trimită şef la Bucureşti, este în prezent CEO şi preşedinte al Slovak Telekom, companie parte a DT.
 
El a absolvit Facultatea de elec­tronică şi infor­matică din cadrul Uni­versităţii de teh­no­logie din Bratislava, iar ulterior a urmat programe de edu­caţie în mana­gement la Harvard Business School şi Stan­ford Graduate School of Business.
 
După ce şi-a finalizat studiile în 1983 el a început să lucreze pentru compania de broadcasting a televiziunii din Slo­vacia, unde a deţinut diferite poziţii. În 1993 el a fost numit şef al companiei. Un an mai târziu a fost recrutat de com­pania americană IBM unde a fost numit director de vân­zări al subsidiarei locale. În perioada 1998-2000 el a fost director general al IBM Slovacia, iar în perioada 2000-2002 a fost şef al operaţiunilor furnizorului de echi­pamente şi servicii de IT pentru Cehia şi Slovacia. El este CEO & pre­şe­dinte şi membru în boardul de directori ai Slovak Telekom de aproape 13 ani, res­pectiv din luna ianuarie a anului 2003.
 
Slovak Telekom oferă servicii de co­municaţii fixe şi mobile şi de televiziune prin satelit şi internet (IPTV) şi a avut anul trecut o cifră de afaceri de 768 de milioane de euro. Compania avea la finele anului trecut 2,2 milioane de clienţi pentru serviciile de telefonie mo­bilă şi 894.000 de clienţi pentru telefonie fixă, 559.000 de abonaţi la internet fix şi 468.000 pentru serviciile de televiziune. Slovak Telekom avea mai puţin de 3.700 de angajaţi la sfârşitul anului 2014, con­form datelor comunicate de Deutsche Telekom.
 
În primele nouă luni din acest an Slovak Telekom a avut o cifră de afaceri de 571 mil. euro şi un profit operaţional (EBITDA) de 232 mil. euro, respectiv o marjă de 40,6%.
 
În România, DT a raportat pentru aceeaşi perioadă o cifră de afaceri de 721 mil. euro şi un profit operaţional mai mic, de 152 mil. euro, respectiv o marjă de 21,1%.
 
Majoros a luat contact în mandatul său şi cu românii de la RCS&RDS, cu care a concurat pe segmentele de telefonie fixă, net şi televiziune. El este şi cel care a semnat achiziţia opera­ţiu­nilor lui Zoltan Teszari în mai 2013 pentru 54 de milioane de euro. „Am selectat Digi Slovacia pentru baza puternică de clienţi şi oferta de servicii. Sper că atât clienţii actuali, cât şi cei potenţiali vor avea de câştigat din tranzacţie“, declara în 2013 Majoros.
 
Interesant este că tot în mandatul său, mai exact în vara acestui an, Deutsche Telekom a încheiat un acord cu guvernul Slovaciei pentru preluarea de la acesta a unei participaţii de 49% la Slovak Telekom, la care a devenit astfel singurul proprietar, pentru suma de 900 de milioane de euro.
 
Statul slovac avea în plan listarea celei mai mari companii de teleco­mu­nicaţii mobile şi fixe din Slovacia, la bursele din Londra, Bratislava şi Praga. Deutsche Telekom a venit însă cu o ofertă mai mare decât cea pe care statul ar fi încasat-o prin listare.
 
„Am continuat procesul de vânzare a participaţiei statului la Slovak Telekom, iar suma oferită de Deutsche Telekom este peste valoarea unei oferte de vânzare la bursă, stabilită la circa 750 milioane de euro“, a declarat la acea dată ministrul slovac de finanţe Peter Kazimir.
 
 
 
 
 

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO