Business Hi-Tech

Ciprian Zamfirescu, Digital Transformation Manager, Vodafone România: În România trebuie să construim un ecosistem în care să investim. Avem nevoie de un ecosistem cu oameni pregătiţi, care să fie în pas cu noile tehnologii

ZF High-Tech Innovation Summit 2022

Ciprian Zamfirescu, Digital Transformation Manager,...

Autor: Alexandra Cepăreanu

26.09.2022, 15:29 161

România are nevoie de oameni cu aptitudini digitale, care să fie educaţi şi pregătiţi să utilizeze noile tehnologii, consideră Ciprian Zamfirescu, Digital Transformation Manager în cadrul Vodafone România.

„În România trebuie să construim un ecosistem în care să investim. Avem nevoie de un ecosistem cu oameni pregătiţi, care să fie adaptaţi la noile tehnologii. Am observat că România are o nuaţă legată de partea de studii superioare. Ceea ce se bate cap în cap cu partea de inovaţie. Am făcut o analiză pe cei cinci mari lideri din zona de inovaţie, m-am uitat să văd ce au în comun. Au învăţarea continuă. Iar asta ţine şi de cultura naţională. Dar noi ca şi companii putem să inspirăm în această zonă. Şi trebuie să fim conştienţi că pentru a fi în trend cu inovaţia trebuie să ţinem pasul cu toate tehnologiile”, a spus Ciprian Zamfirescu în cadrul conferinţei ZF High-Tech Innovation Summit 2022.

 

Ce a mai spus Ciprian Zamfirescu

De asemenea, am mai observat că ţările din top-ul DESI au multe publicaţii ştiinţifice, pun accent pe studii de tip doctorat, master, pentru că în acel ecosistem poţi să înţelegi ce se ascunde în spatele acelor tehnologii care vin mâine. La noi acest trend este scăzut. Dar, spre exemplu, la noi, bursa unui doctorand este foarte mică, şi acesta nu e încuajat să cerceteze pentru ca la finalul celor 3-4 ani să iasă cu un produs pe care să îl lanseze pe piaţă. Este greu. Ar trebui construit, împrumutat, un astfel de model prin care să încurajăm educaţia, studiile superioare, cercetarea, pentru că de acolo poate să vină inovaţia. Există cazuri fericite – în Bucureşti, Cluj, Timişoara sau alte oraşe mari – unde oamenii dezvoltă produse, cercetează.

Nu trebuie să ne speriem de cuvântul „inovaţie”, cumva simţim o presiune. Însă, trebuie să fim conştienţi de diferenţele de percepţie. Ce înseamnă pentru noi inovaţia? Poate în Suedia au ajuns ca maşinile să comunice între ele – iar pentru ei asta înseamnă inovaţia. Dar pentru noi, a pune un panou solar pe o casă poate să însemne inovaţie. Trebuie să vedem ce înseamnă inovaţia pentru noi în primul rând.

De asemenea, trebuie să urmărim gradul de utilizare, să ne uităm cât de mult se utilizează un sistem, o soluţie după ce ea e instalată. Pentru că degeaba declarăm că am digitalizat o anumită zonă dacă oamenii nu folosesc acele sisteme, soluţii. Astfel, este important să evaluăm pe termen lung cât de mult este utilizat un sistem şi să conlucrăm.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO