Ziff Davis, un gigant din media digitală care deţine alte branduri axate pe tehnologie precum Mashable, PC Mag şi Lifehacker, va cumpăra CNET - unul dintre pionierii prezei online de tehnologie de la Red Ventures, a declarat directorul executiv al Ziff Davis, Vivek Shah, citat de New York Times.
Ziff Davis a plătit peste 100 de milioane de dolari pentru CNET, conform unei persoane familiarizate cu tranzacţia. Red Ventures a refuzat să comenteze tranzacţia.
Shah a declarat că achiziţia CNET face parte din strategia companiei de a cumpăra afaceri media digitale folosind cele aproximativ 800 de milioane de dolari disponibile în numerar. El estimează că tot mai multe tranzacţii vor avea loc în industrie, pe măsură ce giganţi tech precum Google şi Meta acaparează o porţiune tot mai mare din cheltuielile publicitare digitale şi pe măsură ce progresele în inteligenţa artificială ameninţă să perturbe şi mai mult peisajul media digital.
CNET, care a atras 38 de milioane de vizitatori în iunie conform SimilarWeb, a avut mai mulţi proprietari de când a fost fondat acum trei decenii. CBS l-a cumpărat în 2008 la o valoare uimitoare de 1,8 miliarde de dolari. Compania de media digitală Red Ventures l-a achiziţionat în 2020 pentru aproximativ 500 de milioane de dolari.