Business Hi-Tech

Colliers: Vânzările retailerilor de produse nealimentare au revenit la nivelul de dinainte de criză. Consumatorii au migrat spre noi segmente, precum articolele de uz casnic şi articole sportive

Colliers: Vânzările retailerilor de produse nealimentare au revenit la nivelul de dinainte de criză. Consumatorii au migrat spre noi segmente, precum articolele de uz casnic şi articole sportive

Autor: Roxana Rosu

17.12.2020, 13:21 101

Vânzările retailerilor de produse nealimentare au revenit la nivelul de dinainte de criza provocată de Covid-19 în Europa Centrală şi de Est, marcând o creştere medie de 4%, în condiţiile în care obiceiurile de consum s-au modificat în acest an şi vânzările au o structură diferită faţă de situaţia din 2019, arată raportul ”ExCEEding Borders. Retailul în pandemie în ţările din regiunea CEE-17”, publicat de Colliers International.

Cu o piaţă a muncii într-o formă destul de bună, având în vedere creşterea modestă a şomajului, creşterea salariilor, deşi mai lent decât înainte de criză, industria retailului din România a început să-şi revină şi a înregistrat chiar o tendinţă pozitivă.

În prezent, consumul este deja peste nivelul maxim înregistrat înaintea crizei, deşi într-o structură diferită. Cheltuielile au migrat de la unele categorii, cum ar fi îmbrăcămintea, la altele, precum articolele de uz casnic şi articole sportive.

Alte cinci ţări din regiune, Estonia, Lituania, Polonia, Serbia şi Slovacia au reuşit aceeaşi performanţă, de a depăşi nivelurilor lor de vânzări ante-Covid.

„Pandemia i-a obligat pe retaileri să se adapteze noii realităţi în doar câteva săptămâni, ceea ce a însemnat îmbunătăţiri operaţionale, concentrându-se pe marketingul online sau lansarea vânzărilor online de la zero, colaborarea cu companiile de livrare sau supermarketurile ca locuri de colectare a comenzilor, implementarea măsurilor de siguranţă, corelarea stocului cu cererea în schimbare etc. Acest lucru duce la o recuperare relativ rapidă a vânzărilor după blocajul din timpul stării de urgenţă şi chiar la o uşoară creştere a vânzărilor pentru anumite categorii, cum ar fi produsele alimentare, produsele de uz casnic, articolele sportive sau produsele cosmetice. Aceştia sunt comercianţii prezenţi de obicei în parcurile de retail sau în unităţi independente, astfel încât performanţa acestui tip de scheme nu a fost aproape deloc afectată de Covid-19. Investitorii au recunoscut acest lucru şi s-au concentrat mai mult pe acest tip de produs de investiţii, ceea ce duce la creşterea cererii pe acest segment şi la o uşoară compresie a randamentelor în marile oraşe”, spune Simina Niculiţă, Partner & Head of Retail Agency la Colliers International.

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO