Impactul reducerii comisioanelor interbancare pentru plăţile cu cardul se va resimţi în timp şi în preţuri, spun comercianţii online.
Reducerea comisioanelor interbancare la plata cu cardul de la aproximativ 1,2% la cel mult 0,3% în urma unei decizii luate la nivelul UE va avea un impact pozitiv asupra utilizării cardurilor bancare pentru plata în magazine mai ales în mediul online în condiţiile în care comisioanele totale plătite de comercianţi ar putea scădea cu câteva zeci de procente, potrivit jucătorilor din industria de profil.
Comisioanele interbancare reprezentau cel puţin 50% din taxa totală percepută de bănci comercianţilor pentru acceptarea plăţilor cu cardul, restul reprezentând o serie de alte taxe, precum cele de mentenanţă. Aceste comisioane se reduc de la aproximativ 1,2% la 0,2% pentru plăţile cu cardurile de debit şi 0,3% pentru cele de credit, măsură care intră în vigoare de astăzi la nivel naţional.
„Odată cu reducerea comisionului interbancar şi cea a comisionului de procesare, plata online devine extrem de accesibilă pentru comercianţi. În consecinţă, toate magazinele online, începând cu marii jucători, până la e-shop-urile medii şi mici, vor opta pentru plata digitală, care va câştiga teren important în faţa cash-ului. Putem spune, fără niciun fel de dubiu, ca vom asista, anul viitor, la o creştere de cel puţin 30% a volumului de tranzacţii online cu cardul faţă de 2015“, a declarat Antonio Eram, CEO şi fondatorul Netopia mobilPay, unul dintre cei mai mari procesatori de plăţi online din România, alături de PayU .