Începând din această toamnă, compania americană SAS, un furnizor de software de analiză avansată a datelor, a consolidat colaborarea cu instituţii de învăţământ superior din România prin lansarea unor noi programe de master dedicate formării profesioniştilor în domeniul analizei de date, au transmis reprezentanţii companiei printr-un comunicat. Programele sunt concepute pentru a pregăti studenţii pentru cerinţele curente ale unei economii digitale, punând accent pe competenţe tehnice şi aplicarea acestora în mediul de afaceri.
„Colaborarea cu universităţile este esenţială pentru a conecta educaţia la nevoile pieţei muncii, iar prin aceste programe de master recent intrate în oferta educaţională, dorim să ne reafirmăm susţinerea pentru ecosistemul educaţional din România, oferindu-le studenţilor instrumente inovatoare şi o platformă solidă pentru o carieră de succes în analiza datelor,” a spus Alina Luchian, Academic & Education Territory Lead, SAS Southeast Europe.
Deficitul de talente din industria IT este resimţit la nivel global, iar statele din întreaga lume fac eforturi susţinute pentru a ameliora acest decalaj dintre cerere şi ofertă, potrivit reprezentanţilor SAS. Universităţile cu profil tehnic au deja o gamă variată de programe de studiu moderne. În acest context, SAS îşi reafirmă angajamentul de a pregăti noi experţi în domenii de mare interes pentru prezent şi pentru viitor, iar cele mai noi progrese făcute pentru componenta educaţională sunt reprezentate de trei programe de master: unul de Advanced Analytics for Business, găzduit de Universitatea Politehnica din Bucureşti şi două găzduite de Academia de Studii Economice din Bucureşti, Business Analytics în cadrul Facultăţii de Administrare a Afacerilor cu Predare în Limbi Străine (FABIZ) şi Customer Relationship Management în cadrul Facultăţii de Marketing.