Business Hi-Tech

Competiţia în minute „naţionale“ din telecom devine istorie

Competiţia în minute „naţionale“ din telecom...

Autor: Adrian Seceleanu

02.12.2015, 00:07 4166

Competiţia între operatorii de telefonie mobilă în numărul de minute „naţionale“ - adică al minutelor de ape­luri către alte reţele - care a constituit încă din anii ‘90 unul dintre principalele criterii de evaluare al ofertelor de către clienţi - este pe cale să devină istorie în condiţiile în care abonamentele cu apeluri şi SMS-uri nelimitate sunt cele care domină acum piaţa.

În martie 2014, din cele 35 de abonamente la ser­vi­cii de te­le­fonie mobilă afla­te în ofer­ta OrangeVo­da­fone şi Telekom (Cos­mo­te), doar 7 in­clu­deau şi ape­luri şi SMS-uri neli­mi­tate, iar cel mai mic tarif pen­tru un asemenea plan ta­rifar era de 29 de euro pe lună.

După nici doi ani de zile, în decembrie 2015, 25 din cele 35 de abonamente din oferta celor trei mari operatori includ apeluri şi SMS-uri nelimitate, iar cel mai mic preţ a căzut sub „plafonul“ de 10 euro.

Deciziile luate de autoritatea de reglementare în comunicaţii (ANCOM), dar şi competiţia dură de pe pia­ţă au determinat o reducere abruptă a tarifelor pentru abonamentele cu apeluri nelimitate: de la 31 de euro în 2012, când Cosmote (actualul Telekom) introducea prima ofertă de acest tip din istorie, la 6 euro sau chiar mai puţin în prezent, la RCS&RDS.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO