Business Hi-Tech

Comsys s-a bazat pe o nisa din piata de soft

31.08.2007, 19:05 25

Cristina Segal a pus bazele companiei Comsys in anul 2000. Cu 2 milioane de lei si cu un singur client, CSTelecom din Franta, compania a adoptat un model de business nou, bazat pe conceptul de "centru de excelenta".
"Mai precis, ne-am focalizat pe o nisa de piata, embedded software (soft incorporat - n. red.), dezvoltand verticale precum aplicatii pentru producatori de echipamente de telecom, aplicatii pentru telefoane mobile, aplicatii pentru industria de automotive si cea de aerospace", explica fondatoarea Comsys.
Cu primul sau client a luat legatura prin intermediul consulului francez de la ambasada franceza din Romania la acea data. La vremea respectiva, Segal, absolventa a Facultatii de Electronica si Telecomunicatii din Bucuresti, isi terminase teza de doctorat la care fusese coordonata de doi profesori de la IRIT Toulouse si de un profesor de la Universitatea Berkley. Pentru teza de doctorat a primit distinctia Cum Laude, si astfel Segal a inceput sa-si faca relatii care aveau sa-i fie de ajutor mai tarziu. "Am inceput cu doi angajati si patru colaboratori, iar proiectul initial a fost din domeniul aplicatiilor telecom", spune aceasta.
In momentul de fata, numarul angajatilor a trecut de 50, iar media de varsta este de aproximativ 28 de ani. Printre clientii Comsys s-au numarat nume mari din industria IT, precum centrele de competenta Coframi si Oneaccess.
"Suntem foarte mandri de faptul ca am ajuns la acest nivel de profesionalism care ne-a permis obtinerea recunoasterii din partea unor jucatori mari de pe piata mondiala de IT", spune Segal care crede ca parteneriatele pe care le-a facut s-au datorat in mare masura calitatilor exceptionale ale programatorilor romani.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO