Consiliul Concurenţei a finalizat investigaţia deschisă în anul 2016 împotriva Orange România pentru un posibil „tratament discriminatoriu“ în relaţia cu furnizorii de servicii de plăţi şi reclame prin SMS cu o amendă de peste 1% din cifra de afaceri, respectiv de peste 10 mil. euro pentru „abuz de poziţie dominantă“, au declarat pentru ZF mai multe surse din industrie.
„Consiliul Concurenţei a finalizat investigaţia, iar după ce a audiat şi toate companiile implicate în dosar, plenul autorităţii a decis să sancţioneze Orange România pentru abuz de poziţie dominantă cu o amendă de puţin peste 1% din cifra de afaceri. Cuantumul amenzii este de peste 10 milioane de euro“, a declarat una dintre surse pentru ZF.
„Conducerea Consiliului Concurenţei a votat pentru aplicarea unei sancţiuni de peste 1% din cifra de afaceri a Orange România“, a precizat o a doua sursă din industrie pentru ZF.
Contactaţi de ZF, reprezentanţii Orange au transmis că nu doresc să comenteze informaţiile.
Consiliul Concurenţei a anunţat în aprilie 2016 că a declanşat o investigaţie privind „un posibil tratament discriminatoriu practicat de Orange în relaţia cu companiile active pe piaţa plăţilor prin mesaje scurte prin intermediul telefonului mobil, respectiv pe piaţa mesajelor scurte publicitare prin intermediul telefonului mobil din România“.
CC a realizat şi inspecţii inopinate în cadrul investigaţiei, conform datelor comunicate la acea dată de instituţie.