Business Hi-Tech

Concurenţa, despre tranzacţia care ar crea "un monstru" în telecom: nu suntem "aprioric" împotrivă

Concurenţa, despre tranzacţia care ar crea "un monstru" în telecom: nu suntem "aprioric" împotrivă

Autor: Marius Radu - Mediafax

14.07.2011, 16:43 1125

Consiliul Concurenţei a transmisRCS&RDS că nu este "aprioric" împotriva preluării UPC şi arputea accepta că noua structură va avea o cotă de piaţă mai redusădacă sunt luate în calcul şi alte canale de transmisie, precumantena sau internetul.

"Au fost discuţii şi cu o parte şicu alta (RCS&RDS şi UPC- n.r.), însă nu există o notificareoficială de preluare. Eu nu ştiu să se fi semnat ceva", a declaratpentru MEDIAFAX Bogdan Chiriţoiu, preşedintele ConsiliuluiConcurenţei.

El a precizat că discuţiile cureprezentanţii celor două companii au fost doar consultative şi auvizat implicaţiile unei astfel de tranzacţii asupra pieţeiconcurenţiale.

"Ei vin şi spun: «Dacă aş faceaşa, ce-aţi zice voi, vi s-ar părea OK treaba asta? Unde aţi aveasemne de întrebare?»", a adăugat Chiriţoiu.

Preşedintele ConsiliuluiConcurenţei a menţionat că discuţiile nu au vizat şi preţul pentruo eventuală preluare, ci doar elemente care ţin de cota depiaţă.

Întrebat dacă prin fuziunea celordouă companii s-ar crea un monopol, Chiriţoiu a afirmat: "Am zis cănu suntem aprioric împotrivă. Este o cotă mare de piaţă, evident,dar trebuie analizat. Ei vor argumenta, şi eu sunt dispus să acceptasta, că nu numai cablul contează, pentru că oamenii au acumalternative să folosească şi antena. Mai sunt posturi deteleviziune pe internet. Deci s-ar putea ca piaţa să fie mai mare,nu numai prin cablu propriu-zis".

Ziarul Financiar a scris la finelelunii februarie că operatorul de telecomunicaţii RCS&RDS,controlat de omul de afaceri din Oradea Zoltan Teszari, este la unpas de a cumpăra rivalul UPC, fostul Astral, cu care se bate depeste 15 ani pe piaţa de cablu. Tranzacţia s-ar ridica în jurul a300 milioane dolari.

Dacă cele două companii s-ar uni,noua entitate ar avea aproape 4 milioane de clienţi numai pesegmentul de televiziune, 1,7 milioane de clienţi pe telefoniefixă, 1,4 milioane pe telefonie mobilă şi 1,4 milioane pe internetfix. Cifrele de afaceri adunate ar duce la constituirea unui grupcu venituri anuale de aproape un miliard de dolari.

RCS&RDS a încheiat anul trecutpe pierdere, după ce în 2009 a consemnat un câştig net de 211,83milioane de lei. Grupul şi-a început activitatea în urmă cu 15 anişi este prezent şi pe pieţele din Ungaria, Cehia, Slovacia, Croaţiaşi Serbia.

Prezentă pe piaţa românească din1992, UPC România este afiliată la UPC Broadband, divizia europeanăa grupului Liberty Global, una dintre cele mai mari companii decomunicaţii prin cablu din lume.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO