Şeful Consiliului Concurenţei a declarat că nu este "aprioric"împotriva preluării UPC de către RCS&RDS şi ar putea accepta cănoua structură va avea o cotă de piaţă mai redusă dacă sunt luateîn calcul şi alte canale de transmisie, precum antena sauinternetul.
El a precizat că discuţiile cu reprezentanţii celor douăcompanii au fost doar consultative şi au vizat implicaţiile uneiastfel de tranzacţii asupra pieţei concurenţiale. "Ei vin şi spun:«Dacă aş face aşa, ce-aţi zice voi, vi s-ar părea OK treaba asta?Unde aţi avea semne de întrebare?»", a adăugat Chiriţoiu.
Este pentru prima dată când un oficial confirmă că RCS discutăpreluarea UPC. Până acum presa a scris pe marginea acestor discuţiicitând surse neoficiale.
Preşedintele Consiliului Concurenţei a menţionat că discuţiilenu au vizat şi preţul pentru o eventuală preluare, ci doar elementecare ţin de cota de piaţă.
Întrebat dacă prin fuziunea celor două companii s-ar crea unmonopol, Chiriţoiu a afirmat: "Am zis că nu suntem aprioricîmpotrivă. Este o cotă mare de piaţă, evident, dar trebuieanalizat. Ei vor argumenta, şi eu sunt dispus să accept asta, că nunumai cablul contează, pentru că oamenii au acum alternative săfolosească şi antena. Mai sunt posturi de televiziune pe internet.Deci s-ar putea ca piaţa să fie mai mare, nu numai prin cablupropriu-zis".
Ziarul Financiar a scris la finele lunii februarie că operatorulde telecomunicaţii RCS&RDS, controlat de omul de afaceri dinOradea Zoltan Teszari, este la un pas de a cumpăra rivalul UPC,fostul Astral, cu care se bate de peste 15 ani pe piaţa decablu.
Tranzacţia s-ar ridica în jurul a 300 milioane dolari. Dacă celedouă companii s-ar uni, noua entitate ar avea aproape 4 milioane declienţi numai pe segmentul de televiziune, 1,7 milioane de clienţipe telefonie fixă, 1,4 milioane pe telefonie mobilă şi 1,4 milioanepe internet fix. Cifrele de afaceri adunate ar duce la constituireaunui "monstru" pe piaţă, având în vedere numărul mare de clienţi şipoziţia pe piaţa de cablu. O unire ar aduce noii entităţi veniturianuale de aproape un miliard de dolari.
RCS şi-a început activitatea în urmă cu 15 ani şi este prezentşi pe pieţele din Ungaria, Cehia, Slovacia, Croaţia şi Serbia.Prezentă pe piaţa românească din 1992, UPC România este afiliatăla UPC Broadband, divizia europeană a grupului Liberty Global, unadintre cele mai mari companii de comunicaţii prin cablu dinlume.
Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels