Business Hi-Tech

Concurenta taiwaneza afecteaza producatorii japonezi de ecrane plate

09.08.2004, 00:00 32

Pentru a face fata concurentei din Taiwan si Coreea de Sud, companiile japoneze producatoare de ecrane plate (LCD, cu cristale lichide si PDP, cu plasma) au inceput sa incheie aliante si sa foloseasca justitia pentru a-si proteja propria tehnologie, se arata intr-un studiu realizat de DigiTimes.
In loc sa mareasca prouctia proprie de ecrane cu cristale lichide, Sony a optat pentru un join-venture cu Samsung Electronics. Acordul a fost incheiat in primavara acestui an, in timp ce Seiko Epson si Sanyo Electric au infiintat o companie subsidiara, care produce ecrane cu cristale lichide de dimensiuni mici si mijlocii. Asta in timp de LG Philips LCD a devenit deja o companie listata la bursa.
Pe langa acestea, Pioneer a achizitionat, in luna februarie, divizia Plasma Display a companiei NEC. Conducerea companiei Pioneer estimeaza ca in anul fiscal 2005, (aprilie 2005 - martie 2006) se vor vinde 1,1 milioane de unitati PDP (ecrane cu plasma). Astfel producatorul spera sa devina unul dintre principalii producatori de pe acest segment al pietei.
Pana acum, Pioneer si NEC ocupau locurile cinci si sase pe piata globala PDP. Pe linga Pioneer, singurele companii japoneze ramase pe acest segment sunt Fujitsu-Hitachi Plasma Display (inca un joint-venture!) si Matsushita PDP. Pentru a face fata concurentei, companiile japoneze au actionat in justitie, gasind destul incalcari de patente. Unele firme au cerut oficialilor japonezi ca importurile de echipamente produse de anumite companii taiwaneze sau sud coreene sa fie interzis.
Totusi, producatorii taiwanezi de TFT LCD si LCD TV se pare ca urmeaza sa devina tot mai competitivi pe piata, reducand costurile de productie, in timp ce investitiile in cercetare si dezvoltare vor fi majorate.
Din totalul de ecrane LCD TV prduse anul trecut, 26% au provenit din Taiwan, fata de 7%, in 2003, conform unui studiu realizat de compania japoneza Dataline Research Network. Anul acesta, analistii japonezi estimeaza ca Taiwanul va produce 30% din totalul ecranelor cu cristale lichide vandute la nivel international.
Conform mstudiului Dataline, producatorul japonez Sharp a avut, anul trecut, cea mai mare cota pe piata ecranelor LCD TV, respectiv 23%. Pe locul al doilea a urcat concernul sud-coreean Samsung, cu o cota estimata la 15%. Locul trei a revenit Sony, cu 11 procente. Se pare ca alianta dintre Sony si Samsung va produce un nou lider mondial pe aceasta piata. Locul patru a revenit anul trecut LG, fara Philips, cu 9%, in timp ce taiwanezii de la Teco au avut 7 procente. In topul producatorilor mondiali de ecrane cu cristale lichide se mai numara Tatung si Quanta cu 5% din piata fiecare, iar Benq si Sampo au cate doua procente.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO