Business Hi-Tech

Conferinţa ZF Mobilio ’15: Care va fi impactul aplicaţiilor şi al tehnologiilor mobile în retail

Conferinţa ZF Mobilio ’15: Care va fi impactul aplicaţiilor şi al tehnologiilor mobile în retail

Autor: Adrian Seceleanu

20.04.2015, 00:07 361
Impactul echipamentelor mobile şi al tehnologiei în retail este unul dintre subiectele cheie care vor fi „atacate“ în cadrul ediţiei cu numărul patru a conferinţei ZF Mobilio, care îşi propune să descrie stadiul de dezvoltare al „noii economii“ a aplicaţiilor şi să prezinte tendinţele care vor marca evoluţia businessului local în următorii ani.

Subiectul este abordat alături de speakeri reprezentând mai multe companii din mai multe sectoare: Dan Mărculescu, co-fondator al Fullscreen Digital - agenţia care a dezvoltat Footprints Analytics, o soluţie care analizează traficul şi comportamentul în magazine sau malluri de către clienţii care deţin un smartphone cu conexiune Wi-Fi; Roxana Petre - director pentru produse şi canale alternative în cadrul BRD Groupe Société Générale; şi Robert Anghel - head of digital channels pentru ING Bank România; Cristina Popa - country mana­ger al retailerului online Fashion Days care se bazează în mare parte pe aplicaţiile sale mobile pentru a-şi vinde produsele; Bog­dan Colceriu - CEO şi unul dintre fondatorii Frisbo, o platformă care oferă toate serviciile operaţionale necesare unui magazin online.

Conferinţa va fi deschisă de Dominik Woeber, head of performance solutions al gigantului american Google pentru această regiune, care va aborda în cadrul pre­zentării teme precum: comportamentul consumatorilor în România faţă de celelalte ţări din regiune şi felul în care echipamentele şi aplicaţiile mobile influenţează afacerile companiilor. Titlul prezentării susţinute de Woeber este „România - Be a mobile winner“.

În cadrul conferinţei vor fi expuse în premieră în Bucureşti şi ceasurile inteligente ale companiei cu ADN românesc Vector, care au fost primite foarte bine de presa internaţională. Andrei Pitiş, cofondator al Vector Watch, va susţine în cadrul conferinţei un speech despre tendinţele de pe piaţa de echipamente inteligente.

Valentin Ştefan, director business development în cadrul Vodafone România, al doilea jucător de pe piaţa locală de telefonie mobilă, va oferi detalii despre serviciul de plăţi de pe telefonul mobil M-Pesa, dar şi despre comerţul de pe echipamente mobile. Serviciul M-Pesa nu presupune existenţa unui cont bancar sau a unei conexiuni la net şi poate fi folosit şi de pe telefoane simple, nu doar de pe smartphone-uri. Contul clientului este asociat cu numărul de mobil, iar acesta este activat după prezentarea unui act de identitate.

Imaginea stadiului de dezvoltare al pieţei locale din punctul de vedere al adopţiei de noi tehnologii va fi conturată şi de Florin Popa, business to business director în cadrul Orange, cel mai mare jucător de pe piaţa de telefonie mobilă.

O altă temă discutată în cadrul conferinţei va fi cea a securităţii, în cadrul panelului fiind invitaţi Adrian Floarea - director comercial în cadrul certSIGN, Bogdan Botezatu, senior eThreat analyst în cadrul Bitdefender şi Dorin Pena, director general al Cisco România.

Discuţia are loc în contextul în care, potrivit unei evaluări recente realizate de Cisco, riscurile considerabile generate de furtul sau pierderea de date în urma unui atac informatic sunt ignorate de cea mai mare parte a companiilor private din România, pentru care doar protecţia documentelor tipărite sau a altor active palpabile rămâne o prioritate.

Conferinţa se va încheia cu o sesiune în cadrul căreia nouă companii / antreprenori îşi vor prezenta aplicaţiile în speranţa că vor obţine o finanţare pentru dezvoltarea businessului în faţa unui board format din investitori / reprezentanţi ai unor fonduri de investiţii sau hub-uri.
 

Pentru mai multe detalii despre evenimentul ZF Mobilio accesati acest link: http://evenimente.zf.ro/eveniment-zf-mobilio15-13890242

AFACERI DE LA ZERO