Business Hi-Tech

Connections Consult, furnizor soluţii şi servicii IT: Companiile româneşti vor aloca peste 20% din cifra de afaceri pentru digitalizare în următorii 2 ani

Connections Consult, furnizor soluţii şi servicii IT:...

Autor: Ioana Nita

02.04.2021, 00:00 318

Compania locală Connections Consult, specializată în furnizarea de soluţii software şi servicii IT, estimează că în următorii doi ani majoritatea companiilor româneşti mari şi medii vor aloca peste 20% din cifra de afaceri pentru digitalizare, în condiţiile în care pandemia a accelerat procesul de transformare digitală în toate industriile. Bugetul minim pe care o companie ar trebui să îl aloce pentru un proiect de digitalizare pleacă de la 10,000 euro şi poate să meargă până la multe sute de mii de euro, chiar şi peste 1 milion euro.

„Considerăm că majoritatea companiilor vor continua accelerarea  investiţiilor  în transformare digitală şi în tehnologii precum cloud sau inteligenţă artificială. Procesul de digitalizare trebuie privit pe termen lung pentru a fi sustenabil, deoarece acest lucru presupune schimbarea modului de operare şi de a face business, atât local cât şi internaţional. O afacere care investeşte în digitalizare se poate redresa mult mai repede după un şoc extern cum este pandemia şi are capacitatea de a se adapta rapid la noi condiţii de funcţionare a pieţei”, a explicat Radu Fireţeanu, RPA specialist în cadrul Connections.

Înainte de pandemie companiile din piaţa locală bugetau între 10% şi 20% din venituri pentru procesele de tehnologizare, dar în prezent se observă o creştere accelerată în zona de tehnologie pe bază de AI şi procese de automatizare robotizată. Randamentele investitiilor în digitalizare sunt, conform datelor interne Connections, între 300-800%, în funcţie de industrie şi de tipul de operaţiuni optimizate prin tehnologie.

Excluzând industria IT, care dezvoltă, dar şi consumă cele mai noi tehnologii, impactul digitalizării a fost cel mai vizibil în cadrul sectoarelor financiar-bancar, retail, sănătate (în segmentul serviciilor private de sănătate), producţie şi transporturi.

”Putem spune că digitalizarea are în acest moment un <<efect de bulgăre>> asupra tuturor sectoarelor, chiar dacă în cazul unora acest bulgăre este foarte mare, iar în cazul altora este abia la început. Luând în calcul trecutul şi raportându-ne la tendinţele din prezent, putem avea o perspectiva asupra evoluţiei digitalizării. Atât mediul de business internaţional cât şi cel românesc, prin legăturile de piaţă liberă pe care le au, vor pivota în jurul acestui trend de digitalizare. Cu cât unele companii ating un prag important de digitalizare al propriului business, cu atât vor crea presiune şi pe celelalte companii să facă acest lucru”, a declarat George Radu, RPA Business Development Manager.

Motivele pentru care companiile alocă bugete importante pentru digitalizare ating multe din aspectele unui business. Printre cele mai importante se numără creşterea productivităţii muncii şi eficienţa în luarea deciziilor pe baza datelor generate în timp real. Luarea celor mai bune decizii într-un business se face cu ajutorul informaţiilor concrete, actuale, iar digitalizarea poate oferi aceste beneficii prin aducerea de informaţii în timp real către persoanele responsabile.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO