Business Hi-Tech

Connex si Raiffeisen desfiinteaza ghiseul bancar

30.09.2004, 00:00 26

Este dimineata si va aflati, ca de obicei, prins in trafic in drum spre birou. Numai gandul ca inainte de a ajunge la firma trebuie sa treceti si pe la banca va indispune complet. Ar fi totul mult mai simplu daca ati putea plati facturile sau transfera bani din cont fara sa mai mergeti, practic, la ghiseul bancii. Connex si banca Raiffeisen au gasit o solutie.
Operatorul de telefonie mobila Connex si banca Raiffeisen au anuntat ieri la Bucuresti extinderea serviciului myBanking, prezent pe piata din iulie 2003, cu o serie de noi facilitati precum posibilitatea de a efectua transferuri bancare direct de pe ecranul telefonului mobil.
Abonatii myBanking vor putea transfera bani intre doua conturi in lei deschise la Raiffeisen sau, in premiera pentru piata romaneasca, intre contul Raiffeisen si contul oricarei alte banci, detinut fie de initiatorul tranzactiei fie de catre oricine altcineva, au spus oficialii celor doua companii.
Pana acum, clientii Connex puteau folosi myBanking pentru a-si plati factura de telefonie mobila sau pentru a-si reincarca cartela pre-pay. De asemenea, mai erau disponibile o serie de functii de baza pentru informarea cu privire la conturi Raiffeisen (informatii despre sold, un extras de cont cu ultimele 5 tranzactii efectuate, notificari la modificarea soldului).
Alte noutati anuntate ieri de Connex si Raiffeisen in ceea ce priveste noua versiune a myBanking sunt localizarea celui mai apropiat bancomat Raiffeisen, precum si a celei mai apropiate sucursale a bancii, informatiile fiind trimise catre client prin SMS, dupa ce acesta a emis solicitarea direct din meniul telefonului mobil. In plus, abonatii serviciului myBanking isi vor putea plati facturile la utilitati de pe mobil, au spus oficialii Connex. Un prim astfel de parteneriat ar putea fi incheiat inainte de sfarsitul anului, a spus Laurentiu Lazar, product manager la Connex, fara a dezvalui numele companiilor cu care Connex se afla in discutii pe aceasta tema.
In prezent exista cateva mii de abonati la serviciul myBanking, a spus Ted Lattimore, presedinte si director de operatiuni (COO) al Connex. Daca pana acum clientii companiilor de telefonie mobila erau obisnuiti sa obtina informatii efectuand convorbiri telefonice, myBanking va modifica aceasta perceptie, a adaugat Lattimore. ?De pilda, pentru a afla care este cel mai apropiat bancomat nu este nevoie sa dati telefon", a spus Lattimore.
Acest gen de servicii fac parte din categoria ?value-added" (n.r. valoare adaugata la serviciile clasice de voce, spre exemplu serviciile de SMS, MMS, jocuri Java etc.), a spus Ted Lattimore. In cativa ani, veniturile obtinute din serviciile ?value-added" vor reprezenta aproximativ 20-30% din totalul veniturilor Connex, estimeaza oficialii companiei. Acum, ele aduc aproximativ 10% din veniturile Connex, a spus Lattimore, presedinte si director de operatiuni al companiei.
Intrebat despre reactia concurentei la initiativa Connex, Lattimore a declarat pentru Ziarul Financiar ca ?la un moment dat, reactia va veni. Noi am dorit sa fim primii care oferim un astfel de serviciu. Insa in acelasi timp cat mai multe milioane de oameni ar trebui sa aiba acces la asa ceva, deci concurenta este binevenita".
Lattimore a admis ca serviciul myBanking nu aduce, de unul singur, profit foarte mare, insa a explicat ca toate serviciile companiei sunt gandite pentru a fi integrate intre ele si pentru a avea o baza in dezvoltarea ofertei viitoare. De pilda, serviciile de localizare a bancomatelor si sucursalelor Raiffeisen vor fi extinse, anul viitor, cu alte servicii de informare bazate pe localizare, a explicat Laurentiu Lazar, product manager Connex.



Cum se foloseste si cat costa
Pentru a putea utiliza serviciul myBanking, orice client Connex trebuie sa semneze un contract in aceasta privinta cu banca Raiffeisen, sa aiba un cont in lei deschis la aceasta banca si sa detina un telefon mobil compatibil (lista modelelor compatibile poate fi accesata pe site-urile celor doua companii) echipat cu o cartela Sim Connex Smart (desi majoritatea clientilor Connex au deja o astfel de cartela, cei care nu au o pot obtine in mod gratuit, la cerere).
Costurile utilizarii serviciului myBanking constau intr-un abonament de 0,5 euro pe luna pentru persoane fizice si 1 euro pe luna pentru persoane juridice (abonamente platite catre banca Raiffeisen), la care se adauga costurile SMS-urilor primite, de 0,15 dolari pentru mesajele care contin informatii si 0,30 dolari pentru mesajele care confirma efectuarea de tranzactii reusite. SMS-urile care anunta ca o tranzactie a esuat nu sunt taxate, spun oficialii Connex.
Pentru tranzactiile efectuate de pe telefonul mobil intre doua conturi ale bancii Raiffeisen, comisionul bancar este zero. In schimb, pentru transferurile efectuate intre un cont Raiffeisen si o alta banca, comisionul este cel practicat in tranzactiile normale, spun oficialii bancii. De asemenea, viteza de tranzactionare este diferita in functie de natura transferului. Daca suma este transferata intre doua conturi Raiffeisen operatiunea este finalizata in cateva secunde, in schimb transferul intre Raiffeisen si o alta banca dureaza, ca si in operatiunile realizate ?offline", cateva zile.
Serviciul poate fi folosit oriunde pe teritoriul Romaniei, in aria de acoperire Connex, precum si in strainatate, acolo unde este valabil serviciul de roaming.
mihai.musatoiu@zf.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO