Business Hi-Tech

Consiliul Concurenţei a amendat Orange România cu peste 10 mil. euro, adică 1% din cifra de afaceri, pentru abuz de poziţie dominantă pe piaţa de plăţi şi reclame prin SMS

Consiliul Concurenţei a amendat Orange România cu peste...

Autor: Adrian Seceleanu

22.12.2018, 15:30 40728

Consiliul Concurenţei a finalizat investigaţia deschisă în anul 2016 împotriva Orange România pentru un posibil “tratament discriminatoriu” în relaţia cu furnizorii de servicii de plăţi şi reclame prin SMS cu o amendă de peste 1% din cifra de afaceri, respectiv de peste 10 mil. euro pentru “abuz de poziţie dominantă”, au declarat pentru ZF mai multe surse din industrie.

“Consiliul Concurenţei a finalizat investigaţia iar după ce a audiat şi toate companiile implicate în dosar, plenul autorităţii a decis să sancţioneze Orange România pentru abuz de poziţie dominantă cu o amendă de puţin peste 1% din cifra de afaceri. Cuantumul amenzii este de peste 10 milioane de euro”, a declarat una dintre susre pentru ZF.

“Conducerea Consiliului Concurenţei a votat pentru aplicarea unei sancţiuni de peste 1% din cifra de afaceri a Orange România”, a precizat o a doua sursă din industrie pentru ZF.

Reprezentanţii Orange nu au comentat datele până la momentul publicării acestei ştiri.

Consiliul Concurenţei a anunţat în aprilie 2016 că a declanşat o investigaţie având ca obiect un posibil abuz de poziţie dominantă al Orange România, privind "un posibil tratament discriminatoriu practicat de Orange România SA în relaţia cu companiile active pe piaţa plăţilor prin mesaje scurte prin intermediul telefonului mobil, respectiv pe piaţa mesajelor scurte publicitare prin intermediul telefonului mobil din România".

CC a realizat şi inspecţii inopinate în cadrul investigaţiei, conform datelor comunicate la acea dată de instituţie.

"În cadrul investigaţiei au fost efectuate inspecţii inopinate atât la sediul Orange România SA, cât şi la sediile unora dintre agregatorii de plăţi prin SMS, existând indicii că aceste companii pot deţine probe necesare autorităţii de concurenţă pentru o evaluare exactă a comportamentului Orange România SA pe pieţele respective”.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO