Business Hi-Tech

Costin Gavrilescu, fondator al Colete Online: „Am ajuns de la 1.000 de comenzi pe lună la 140.000. Vrem să dublăm numărul de angajaţi în 2022, să continuăm să facem faţă cererii“

Unul dintre factorii care au dus la creşterea numărului de comenzi înregistrate pe platforma Colete Online a fost distanţarea socială impusă în urma crizei sanitare

Unul dintre factorii care au dus la creşterea numărului de comenzi înregistrate pe platforma Colete Online a fost distanţarea socială impusă în urma crizei sanitare

Autor: Alexandra Cepăreanu

07.03.2022, 15:00 646

Compania deţine un birou în Bucureşti, unde lucrează 10 angajaţi, dar are planuri de extindere în oraşe precum Cluj, Timişoara, Oradea, Braşov şi Iaşi.

Colete Online, platformă de tip marketplace prin care utilizatorii pot compara şi alege între serviciile mai multor firme de curierat pen­tru a trimite pachete şi colete în Româ­nia şi peste graniţele ei, a avut o creştere substanţială a numărului de comenzi în 2021, pe fondul pandemiei înce­pute în 2020, ajungând la peste 140.000 de comenzi lunar, iar trendul a continuat să se menţină.

„La sfâşitul anului 2019, aveam în jur de 1.000 colete pe lună. În ianuarie 2020 treceam de 1.400 de colete apoi au venit pandemia, lockdownul, iar comenzile au explodat şi am ajuns la 15.000 de colete pe lună. Drept urmare, în plină pande­mie noi angajam personal, munceam până târziu la dezvoltarea softului platformei pentru a uşura mana­gemen­tul comenzilor şi pentru a rezolva problemele care apăreau sau ar fi putut să apară. Cumva pandemia a fost catali­zatorul care a făcut că platforma să se dezvolte în ritm accelerat. În prezent avem 140.000 de comenzi pe lună“, a spus pentru ZF Costin Gavrilescu, fondator al Colete Online, care şi-a început activitatea în iunie 2019.

Unul dintre factorii care au dus la creşterea numărului de comenzi înregistrate pe platforma Colete Online a fost distanţarea socială impusă în urma crizei sanitare, care a fost „compensată“ de consumatori prin trimiterea de cadouri prin intermediul companiilor de curierat, este de părere Costin Gavrilescu.

„Clienţii platformei sunt atât persoane fizice, care trimit colete sporadic, cât şi firme şi magazine online cu număr mediu de trimiteri. Avem şi clienţi mari, dar nu în număr foarte mare, aceştia preferând în general să negocieze direct cu firmele de curierat.“

Fondatorul Colete Online consideră că mediul online are în continuare potenţial de dezvoltare şi va continua să fie „atractiv“ pentru consumatori şi în urma pandemiei, care le-a arătat avantajele comerţului digital. „Avansul câştigat de comerţul online nu se va pierde decât, poate, 50% atunci când pandemia va trece. Probabil transformările comerţului vor continua, oamenii vor rămâne în mediul online, iar dezvoltarea tehnologiilor care ajută cumpărătorul în selecţia produselor şi în procesul de cumpărare nu se va opri. Majoritatea oamenilor vor prefera această cale rapidă de a face cumpărături în loc să piardă ore în magazinele fizice.“

În prezent, compania are prezenţă fizică doar în Capitală, unde lucrează 10 angajaţi, însă printre planurile reprezentanţilor Colete Online se regăseşte şi extinderea pre­zenţei în oraşele dezvoltate din ţară, precum Cluj, Timişoara, Oradea, Braşov şi Iaşi.

„Anul acesta am dori să ajungem la 20 de angajaţi“, a mai adăugat Costin Gavrilescu, care mai deţine şi compania GUV Electronics Prod, furnizor de sisteme GPS cu sediul în Bucureşti.

În ceea ce priveşte provocările aduse de contextul pandemic, reprezentantul Co­lete Online a trecut în vârful clasa­mentului nevoia de adaptare şi dezvoltare rapidă pentru a ţine pasul cu cererea acce­lerată pe fondul restricţiilor, dar şi imple­mentarea modului de lucru remote, care a schimbat modul de interacţiune cu angajaţii.

„Am descoperit modul de lucru combinat, având angajaţi care lucrează de acasă, dar şi angajaţi care merg la birou. Oricum, scalarea nu este simplă în multe cazuri. Apar tot felul de provocări. Spre exemplu, este extrem de uşor să trimiţi un email,  toată lumea ştie să o facă. Însă să trimiţi zeci de mii de e-mailuri fără a fie considerat spam şi să te asiguri că toate ajung la destinaţie este o mică provocare.“

Împreună, companiile Colete Online şi GUV Electronics Prod au înregistrat afaceri de aproximativ 3 milioane de euro la finalul anului 2021, în creştere de la aproape un milion de euro în 2020, primul an de pandemie.

„Pentru anul 2022 estimăm afaceri cumulate de 6 mil. euro şi continuăm să dezvoltăm platforma pentru a simplifica şi îmbunătăţi experienţa clienţilor. De asemenea, urmează să dezvoltăm câteva servicii comple­mentare“, a mai spus Costin Gavrilescu.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO