Business Hi-Tech

Crayon România, companie specializată în servicii IT profesionale şi revânzare de licenţe software, afaceri de peste 26 mil. euro în 2022, plus 73%. „Pentru 2023 ne propunem o dublare a profitabilităţii, ceea ce presupune o creştere cu cel puţin 50% a cifrei de afaceri”

Răzvan Ene, General Manager - Crayon România

Răzvan Ene, General Manager - Crayon România

Autor: Alexandra Cepăreanu

16.03.2023, 13:13 257

Crayon România, companie specializată în servicii IT profesionale şi revânzare de licenţe software, a închis anul 2022 cu afaceri de peste 26 milioane euro, înregistrând o creştere de 73% faţă de anul precedent, potrivit unui comunicat transmis de reprezentanţii companiei. Creşterea înregistrată în 2022 a fost generată de atragerea a peste 60 de clienţi noi, cu 50% mai mulţi faţă de anul precedent.

„2022 a fost anul în care ne-am consolidat prezenţa pe piaţa locală, aducând un element de noutate prin îmbinarea modelelor de business direct şi indirect. Pentru 2023 ne propunem o dublare a profitabilităţii, ceea ce presupune o creştere cu cel puţin 50% a cifrei de afaceri. În acest sens, ne concentrăm pe divizia de servicii care va avea o extindere agresivă în acest an, pe intensificarea parteneriatelor locale în care investim constant, dar şi pe lărgirea portofoliului tehnologic”, a spus Răzvan Ene, General Manager - Crayon România.

Anul 2022 a însemnat şi o creştere a vânzărilor indirecte, alături de intensificarea legăturilor comerciale cu furnizori precum Microsoft, Veeam, IBM, VMware şi ForcePoint. Ca pondere în cifra de afaceri, componenta de licenţe software a reprezentat 60% din venituri, iar serviciile IT asociate 40%, au mai transmis reprezentanţii companiei Crayon România.

„Creşterea înregistrată de Crayon a fost de cca 4.2 ori mai mare decât creşterea pieţei IT, care în 2022 a ajuns la o valoare de peste 9 miliarde de euro, conform Asociaţiei Patronale a Industriei de Software şi Servicii (ANIS).”

De asemenea, la nivelul modelului de business direct, rezultatele din 2022 se datorează creşterii organice a echipei, consolidării prezenţei în industria bancară, având pe lista de clienţi nu mai puţin de zece organizaţii financiar-bancare şi derulării unor proiecte transformaţionale cu grad ridicat de complexitate.

„Numeroase astfel de proiecte au implicat dezvoltarea de aplicaţii business cu ajutorul platformelor low code / no code. Conform Gartner, până în 2025, 75% dintre aplicaţiile nou apărute pe piaţă vor avea la bază tehnologia low code / no code, faţă de doar 25% în 2020, principalul avantaj fiind accelerarea inovaţiei.”

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO