Business Hi-Tech

Cristian Lia, cards tribe lead, ING: Sunt anumite module, aplicaţii pe care le folosim, iar unele au integrată şi AI, care analizează profilul tranzacţional şi iau decizii în timp real. Securitatea plăţilor ne preocupă intens pentru că o plată trebuie să aibă două caracteristici importante, să fie rapidă şi sigură

ZF eCommerce Summit 2025.

Cristian Lia, cards tribe lead, ING: Vrem să fim top în ceea ce priveşte plăţile e-commerce pentru că, poate nu este atât de cool partea de plăţi ca şi componentă din experienţa clientului, dar dacă o plată nu funcţionează, strică experienţa clientului.

Cristian Lia, cards tribe lead, ING: Vrem să fim top în ceea ce priveşte plăţile e-commerce pentru că, poate nu este atât de cool partea de plăţi ca şi componentă din experienţa clientului, dar dacă o plată nu funcţionează, strică experienţa clientului.

Autor: Alexandra Cepăreanu, Ramona Cornea

02.04.2025, 10:30 62

Tranzacţiile cu cardul continuă să înregistreze o creştere constantă, depăşind pragul de 10%, a spus Cristian Lia, cards tribe lead, ING, prezent în cadrul conferinţei ZF eCommerce Summit 2025.

„Vedem acelaşi trend, plăţile au crescut. Tranzacţiile cresc cu peste 10% dacă ne uităm  la cardurile ING care tranzacţionează online şi peste 20% din acceptare din e-commerce. A fost un an în care am investit în sisteme, disponibilitatea aplicaţiilor. Vrem să fim top în ceea ce priveşte plăţile e-commerce pentru că, poate nu este atât de cool partea de plăţi ca şi componentă din experienţa clientului, dar dacă o plată nu funcţionează, fără dar şi poate strică experienţa clientului“, a explicat Cristian Lia.

Securitatea plăţilor rămâne o preocupare esenţială pentru ING, având în vedere mediul digital din ce în ce mai dinamic. Astfel, reprezentanţii ING analizează mai multe direcţii pentru a întări siguranţa plăţilor, inclusiv cele realizate cu cardul.

„Securitatea plăţilor ne preocupă intens pentru că o plată trebuie să aibă două caracteristici importante, rapidă şi sigură. De rapiditate ne-am preocupat anul trecut, despre siguranţă ne preocupăm încontinuu şi ne uităm în mai multe zone când vine vorba de securitatea plăţilor, chiar şi cele cu cardul. Sunt anumite module, aplicaţii pe care le folosim, iar unele au integrată şi AI, care analizează profilul tranzacţional şi iau decizii în timp real. De exemplu, este foarte greu ca astăzi să aveţi o tranzacţie face to face într-un magazin din Bucureşti/Ilfov, iar într-o oră să aveţi o tranzacţie în Brazilia. Acesta este doar un element privind exemplul facilităţii de geolocaţie.“

Pe lângă monitorizarea inteligentă a tranzacţiilor, ING investeşte şi în securizarea comunicaţiei dintre aplicaţii, co­mer­cianţi, clienţi şi bancă. O măsură im­por­tantă este anonimizarea datelor de card, astfel încât în cazul unei breşe de secu­ritate informaţiile sensibile să rămână pro­tejate, a mai spus Cristian Lia. „Ne uităm la comunicaţia dintre aplica­ţii sau dintre comercianţi, clienţi şi bancă. Avem tot felul de instrumente care să ajute. Avem aplicaţii care ajută prin ano­ni­mi­za­rea datelor de card, astfel încât dacă se în­tâm­plă o breşă de securitate undeva în acest eco­sistem numărul de card să fie pro­te­jat. Aceasta este o zonă de aplicaţie şi sis­teme, a doua zonă este cea de educare a clienţilor.“

Un alt serviciu aflat în creştere este SoftPOS, lansat în urmă cu trei ani. „Vedem un trend ascendent în fiecare lună, mai ales datorită mobilităţii soluţiei. Este extrem de potrivită pentru serviciul de curierat“, a explicat Cristian Lia.

Reprezentantul ING a subliniat că SoftPOS nu are taxe ascunse şi este o soluţie sigură. „Simplul fapt că foloseşti un telefon nu înseamnă că această soluţie este nesigură.“

Un alt pas strategic pentru ING este participarea la schema RoPay - serviciul naţional de plăţi instant cu telefonul mobil, lansat de Transfond.

„Noi ne-am luat angajamentul de a participa la schema RoPay. Noi vom fi o bancă ce se va uita atât la emitenţi, cât şi la acceptatori“, a mai transmis Cristian Lia în cadrul evenimentului ZF.

În 2024, ING s-a concentrat şi pe zona de educare a clienţilor privind pericolele din mediul online.

„Anul trecut a fost intens pentru noi. Am fost prezenţi de la emisiuni, la posturi de televiziune unde colegii mei de la antifraudă au venit şi au povestit cu exemple concrete, până la educaţie în învăţământ, şcoli, licee. Am fost şi am povestit elevilor cât de uşor este ca în ziua de azi să putem impersona persoane, lucruri şi putem frauda.“

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels