Business Hi-Tech

Criza musca din ofertele Google pentru romani: vouchere cu valoare mai mica, si valabile doar trei luni

Criza musca din ofertele Google pentru romani: vouchere cu valoare mai mica, si valabile doar trei luni

Google a inceput sa le trimita oferte prin posta romanilor, din august 2009

25.01.2010, 00:00 110

Google, detinatorul celui mai utilizat motor de cautare peinternet, continua sa trimita antreprenorilor romani cupoane ce potfi utilizate pentru a derula gratuit campanii publicitare peinternet, insa la buget de criza - voucherul oferit de gigantulamerican fiind acum in valoare de 150 de lei, fata de 200 de lei inaugust 2009, la momentul lansarii campaniei Google AdWords inRomania.

Prin sistemul de publicitate Google AdWords, reclameleclientilor sunt afisate doar pentru utilizatorii care cauta peinternet anumite cuvinte-cheie. Spre exemplu, un IMM care vindebiciclete poate alege ca reclama sa ii fie afisata pentru aceiutilizatori care cauta pe Google "cea mai ieftina bicicleta".Valoarea exacta a cuvintelor-cheie se stabileste printr-un sistemde tip licitatie. Suma minima necesara pentru a putea demara ocampanie prin Google AdWords se apropie de 150 de lei (36,6euro).

Potrivit Google, un astfel de voucher poate aduce 180 devizitatori noi pe pagina web a companiei, la un tarif de 0,8 leiper click. Oferta Google este valabila pentru o perioada limitatade timp: valoarea cuponului scade la 90 de lei (22 de euro) dupa 5februarie, iar voucherul expira pe 26 martie.

Plicurile ce contin voucherele sunt expediate din MareaBritanie, de unde sunt coordonate operatiunile Google pe piatalocala. In ultimele luni, gigantul american si-a intensificatprezenta in Romania, oferind vouchere similare si IMM-urilor careisi deschid conturi la Banca Transilvania. De asemenea, firmelecare achizitioneaza din abonamente de internet nelimitat sautelefoane mobile de la Orange, numarul unu pe piata locala detelefonie mobila, primesc un voucher in valoare de 50 de euro (200de lei). 

Afacerile Google in Romania sunt estimate la cateva milioane dedolari anual. Piata locala de publicitate online a fost evaluata laaproximativ 20 mil. euro in 2009.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO