Business Hi-Tech

Cu ce probleme se confruntă jucătorii din tehnologie. Studiu Karspersky: 95% dintre marile companii recunosc că inovaţiile lor tehnologice eşuează înainte de lansare

Cu ce probleme se confruntă jucătorii din tehnologie....

Autor: Laura Buciu

15.10.2020, 14:56 66

Aproape toate marile companii recunosc că inovaţiile lor tehnologice eşuează înainte de lansare, se arată într-un studiu realizat de Kaspersky. Mia mult de o treime din inovaţii nici măcar nu trec de etapa de dezvoltare.

Conform unei noi cercetări realizate de Kaspersky, 95% dintre şefii departamentelor de inovare din cadrul companiilor, la nivel global, recunosc faptul că proiectele lor eşuează adesea înainte de a fi lansate.

Mai mult, 36% dintre aceste inovaţii nici măcar nu trec de etapa de dezvoltare.

De asemenea, lipsa de cooperare cu departamentele de securitate IT creşte probabilitatea ca un proiect să nu fie lansat niciodată.

„Eşecul produselor deja lansate este doar vârful aisbergului. Potrivit unui studiu Kaspersky, în cadrul căruia au fost chestionaţi 304 factori de decizie cu experienţă în inovaţie, etapa de dezvoltare este considerată a fi cea mai dificilă pe tot parcursul <ciclului de viaţă al inovaţiei>. Acest lucru este confirmat de o treime dintre respondenţi (36%), pe baza experienţei lor~, arat[ studiul.

Pentru majoritatea companiilor, principalul motiv al inovaţiilor fără succes este reprezentat de lipsa unui plan şi a unei structuri clare, o cincime dintre respondenţi (19%) fiind de acord cu acest lucru. Asta înseamnă că abilitatea de a executa este la fel de importantă ca prezentarea unei idei remarcabile, pentru a transforma o perspectivă valoroasă într-o soluţie concretă şi profitabilă.

Odată stabilit planul ce trebuie urmat, este necesar, de asemenea, ca acesta să fie revizuit periodic pentru a ţine pasul cu activitatea concurenţilor, tendinţele pieţei şi cu fluctuaţiile industriei.

„Securitatea cibernetică nu a fost menţionată printre principalele motive pentru care eşuează proiectele. Cu toate acestea, există ideea împărtăşită de 74% dintre respondenţi că, prin excluderea unui Chief Information Security Officer (CISO) încă de la începutul procesului, companiile cresc probabilitatea ca produsul lor inovator să nu aibă succes. Acest lucru ar putea fi cauzat de incapacitatea de a adapta proiectele la reguli stricte de securitate cibernetică, mai mult de jumătate dintre respondenţi (54%) considerând că politica de securitate IT din compania lor împiedică succesul inovaţiei”, mai arată studiul.

„Pentru ca o companie să inoveze ar trebui să-şi asume anumite riscuri şi să fie pregătită să treacă şi prin unele eşecuri, deoarece acestea sunt inevitabile atunci când îţi doreşti ceva cu adevărat nou”, spune Alexander Moiseev, Chief Business Officer la Kaspersky.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO