Business Hi-Tech

Culisele integrării Cosmote cu Romtelecom

Anca Georgescu Aladgem a preluat funcţia de director de HR al Romtelecom în 2007, iar în 2013 a preluat această funcţie şi pentru Cosmote. Ea a plecat la 1 iunie 2015 de la Telekom, iar grupul nu a anunţat încă numirea unui înlocuitor

Anca Georgescu Aladgem a preluat funcţia de director de HR al Romtelecom în 2007, iar în 2013 a preluat această funcţie şi pentru Cosmote. Ea a plecat la 1 iunie 2015 de la Telekom, iar grupul nu a anunţat încă numirea unui înlocuitor

Autor: Adrian Seceleanu

14.07.2015, 00:08 3488
Integrarea operaţională a opera­to­rului de telefonie mobilă Cosmote cu ope­ratorul de telefonie fixă Romtelecom, una dintre cele mai complexe operaţiuni de acest tip de pe piaţa locală atât din perspectiva dimen­siunii celor două companii (peste 7.000 de angajaţi şi venituri anuale de peste 1 mld. de euro) cât şi a complexităţii acţiona­ria­tului (format din gigantul german Deutsche Telekom, grupul elen OTE şi statul român), a generat un „stres enorm“ pentru cele două organizaţii, aducând însă, ca orice schim­bare, şi oportunităţi pentru angajaţi.
 
 
„Un stres enorm. Oamenii s-au trezit dintr-o dată că sunt doi şefi“
 
Într-un interviu pentru ZF, Anca Georgescu Aladgem, director de HR al grupului Telekom până la 1 iu­nie, a oferit de­talii des­pre proce­sul de inte­grare între cele două com­panii, care s-a des­fă­şurat acce­lerat înce­pând cu anul 2013 şi a cul­mi­nat cu rebran­dingul celor doi operatori sub bran­dul Telekom în toamna anului 2014. Prima etapă, şi cea mai vizibilă, a integrării a fost nu­mi­rea în 2013 a primei echipe co­mune com­plete de top management a Cos­mote şi Romte­le­com. În această fază, spre exemplu, Anca Georgescu Alad­gem - pe atunci director de HR al Rom­te­lecom - a devenit şef peste ambele com­panii, iar „rivalul“ de la Cosmote (Liliana Dă­năilă) a plecat, Ovidiu Ghi­man a de­venit director comercial busi­ness pe grup din şef pe divizia comer­cială rezi­denţială a Romtelecom, iar Rux­andra Vodă a devenit director de co­municare pe grup din corporate commu­­nications senior manager la Cosmote.
 
A urmat însă un proces complex, destul de puţin vizibil din exterior, care a presupus sute de alte evaluări şi numiri în noi poziţii de conducere în eşaloanele inferioare, din care managerii primeau pentru prima dată atribuţii de coordonare a echipelor din ambele companii. În paralel cu lupta corp la corp pentru clienţi şi venituri cu rivalii de la Orange, Vodafone, RCS&RDS şi UPC, echipele Cosmote şi Romtelecom au avut de înfruntat, în mod suplimentar, şi presiunea internă a integrării, cu toate necunoscutele, stresul dar şi oportu­nităţile aferente.
 
„Integrarea ope­ra­ţională a Cos­mote şi Romtelecom din ultimii doi ani a adus un număr de roluri noi şi pentru fix, şi pentru mobil pentru că erau roluri inte­grate în care trebuia ca oamenii să se uite la nişte echipe cu competenţe diferite. A fost un stres enorm, şi pentru organizaţie, şi pentru toţi cei implicaţi în ea. Oamenii s-au trezit dintr-o dată că sunt doi şefi. Din punctul meu de vedere asta a fost mai dificil pentru toţi cei implicaţi, pentru că trebuia să gestionezi foarte multe necunoscute“.
 
Practic, două organizaţii care aveau culturi diferite s-au trezit la aceeaşi masă cu obiectivul de a lucra împreună pentru a rezista în faţa competiţiei dure din industrie, relatează Anca Geor­gescu Aladgem. „Gestionai culturi foarte diferite. Guvernanţa pe Cosmote fu­sese diferită. Ei schimbaseră jocul pe piaţa de telecom şi erau foate mândri de treaba asta, priveau în continuare Romtelecomul ca pe o organizaţie mai puţin modernă. Iar oamenii aceştia se aşază dintr-o dată la aceeaşi masă. Fiecare echipă a trecut prin toate etapele de manual ale tranziţiei: «forming, storming, norming and per­for­ming». Acestea sunt etapele de formare a unei echipe - începe prin alăturarea unor oameni, apoi acei oameni încep să se certe, să-şi negocieze teritoriul, după care există o perioadă de normare în care lucrurile se aşază şi sunt puse la punct, se delimitează teritoriile, după care apare perfor­manţa. Ciclul este repetitiv, nu este o da­tă pentru totdeauna, dar asta se întâmplă şi la nivel macro. Şi se vede cu ochiul liber la schimbări“.
 

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO