Business Hi-Tech

Cum a ajuns InfoSpace dintr-un gigant online de 31 mld. $ intr-un business vandut pe bucati

24.06.2008, 20:46 27

InfoSpace a fost una din marile companii online, avand potentialul de a domina piata de publicitate prin internet si valorand in 2000 aproximativ 31 de miliarde de dolari.
Acum, putinele persoane ce incearca sa acceseze site-ul InfoSpace.com pentru a cauta numere de telefon si adrese sunt redirectionate catre pagina de listare de afaceri SuperPages, detinuta de o subsidiara a Verizon.
In prezent cota de piata din industria cautarilor online a companiei nu ajunge nici macar la un procent.
Compania are in prezent o valoare de piata de doar 315 milioane de dolari (200 mil. euro), de 100 ori mai mica decat la inceputul anilor 2000. Pretul actiunilor a ajuns la mai putin de zece dolari, in vreme ce in martie 2000 acesta depasea valoarea de 1.000 de dolari.
Potrivit analistilor, InfoSpace este inca prezenta pe piata, desi treptat aceasta va disparea. La sfarsitul anului anterior, compania online a vandut afacerile principale, inclusiv Switchboard.com pentru suma de 225 de milioane de dolari (144,21 de milioane de euro) companiei Idearc, subsidiara a Verizon.
InfoSpace a achizitionat Switchboard.com pentru suma de 108 milioane de dolari (69,22 de milioane de euro) in 2004.
In aceeasi perioada, InfoSpace a vandut de asemenea afacerile cu aplicatii pentru telefoanele mobile retailer-ului Motricity contra sumei de 135 de milioane de dolari (86,52 de milioane de euro).
Din mai 2007, compania a oferit actionarilor 500 de milioane de dolari (320,47 milioane de euro) in dividende.
Reprezentantii companiei au declarat ca principala preocupare acum este reprezentata de domeniul "metasearch" ce include serviciile de cautare online Dogpile, MetaCrawler si WebCrawler. Acestea combina rezultatele unor alte motoare de cautare online precum Google, Yahoo! sau Ask.com.
Directorul executiv al companiei, Jim Voelker, a precizat ca InfoSpace nu are pretentia de a concura direct cu firme mari precum Google, in ciuda faptului ca vanzarile din advertising au crescut cu 18 procente in primul trimestru.
"Principala problema cu care ne confruntam este lipsa de utilizatori, desi cei ce acceseaza site-ul sunt foarte multumiti." El a adaugat ca InfoSpace face eforturi pentru a remedia aceasta situatie si ca segmentul "metasearch" este o afacere foarte profitabila.
Potrivit aceleiasi surse, un site de cautare poate prospera datorita potentialului si a faptului ca nu necesita prea multe investitii de capital.
Vanzarea afacerii principale a reprezentat o "decizie majora", a declarat Kevin Ryan, director al unei firme de analiza.
Site-ul Verizon, SuperPages, si Yellow Pages a operatorului de servicii AT&T domina piata pentru listarile de afaceri, iar cei ce acceseaza internetul utilizeaza din ce in ce mai mult motorul de cautare al Google si nu numai pentru a gasi afaceri online.
Ca parte a intelegerii sale cu Verizon, divizia Idearc va utiliza site-ul infospace.com pentru 18 luni ca apoi sa predea licenta inapoi companiei InfoSpace.
Totusi, doar cinci la suta din traficul companiei a provenit din accesarea site-ului infospace.com, restul fiind reprezentat de accesarea Switchboard.com.
Acest lucru sugereaza faptul ca Idearc nu va beneficia foarte mult in aceste 18 luni de pe urma InfoSpace.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO