Business Hi-Tech

Cum a ajuns Mădălina Suceveanu prima femeie din grupul France Telecom numită director tehnic

Cum a ajuns Mădălina Suceveanu prima femeie din grupul France Telecom numită director tehnic

Mădălina Suceveanu, Chief Technical Officer France Telecom

Autor: Adrian Stefan Seceleanu

16.03.2011, 23:59 928

Intrarea în urmă cu doi ani în boardul Orange România şipreluarea funcţiei de şef peste operaţiunile de dezvoltare şiimplementare a reţelei, poziţie din care a interacţionat mai des cutop managementul France Telecom şi a dobândit o altă viziune asuprabusinessului, sunt factorii care au jucat un rol-cheie înpromovarea în funcţia de director tehnic al companiei, spuneîntr-un interviu pentru ZF Mădălina Suceveanu.

"În momentul în care eşti parte din comitetul executiv alOrange România ai o altă vizibilitate asupra necesităţilor debusiness şi transformărilor pe care trebuie să le faci pentru asprijini piaţa", spune ea.

Angajată ca expert în reţea la ceea ce în anii '90 era unstart-up cu un viitor necunoscut - compania de telefonie mobilăMobilRom (cu brandul Dialog) -, Mădălina Suceveanu a urcat constantîn ierarhia companiei devenită între un timp un gigant cu 10milioane de clienţi şi un business de un miliard de euro - unadintre cele mai mari firme din România.

Absolventă a Facultăţii de electronică şi telecomunicaţii aPolitehnicii bucureştene, ea este în prezent, cu peste 400 deoameni în subordine şi cu putere de decizie asupra unui buget anualde zeci de milioane de euro, femeia cu cea mai înaltă funcţietehnică din industria telecom locală, dar şi din cele 32 de ţări încare are operaţiuni gigantul France Telecom, proprietarulcompaniei.

Promovarea într-o funcţie de top management a fost o mutarepregătită în ultimii doi ani şi jumătate, care putea avea cafinalitate accederea într-o poziţie de acest tip în orice altă ţarădin grupul France Telecom, menţionează ea. "Am fost recunoscutăformal ca parte a unui program de top talent pentru topmanagementul France Telecom, după care a urmat o perioadă de doiani şi jumătate de pregătire intensă în vederea acestei posibilepromovări. Pentru mine, faptul că am ajuns CTO în România este claro oportunitate extraordinară şi este ceea ce mi-aş fi dorit foartemult să fac întotdeauna. Nu a fost o oportunitate absolutsingulară. Puteam aplica pentru o poziţie de director tehnic saualt post executiv în orice altă ţara din grupul FranceTelecom."

Ce schimbări aduce noua funcţie? Sunt "foarte mari", precizeazăea. Nu este vorba neapărat de faptul că acum coordonează o echipăde aproape patru ori mai mare, ci mai ales de faptul că acum estevorba de echipe distribuite regional, în toată ţara. "Faptul căechipele mele sunt distribuite în România va însemna din prima lunăo deplasare în toate regiunile. Va fi o transformare majoră înmodul meu de lucru pentru că planurile mele sunt să am o prezenţăconstantă în toate regiunile. Am fost pe teren şi până în prezent,dar de acum aceste deplasări vor deveni parte din agenda mea debusiness." Nu este singurul lucru: "Schimbarea fundamentală constăîn faptul că în afara dezvoltării şi implementării reţelei, voi firesponsabilă şi cu operarea şi mentenanţa şi implicit directresponsabilă de calitatea reţelei Orange".

Odată cu promovarea Mădălinei Suceveanu, în comitetul executival Orange a fost numită şi Ioana Marcu, directorul de resurse umaneal companiei.


Ce spune despre…

Investiţiile Orange în reţea în 2010
Anul trecut reţeaua Orange s-a dezvoltat puternic în toată ţara,dar în special în Moldova, unde s-au acoperit zeci de localităţirurale. Am extins reţeaua noastră de voce în zonele rurale dinMoldova pentru că în respectivele regiuni s-a văzut o cererespecifică.

Smartphone-uri în România
Traficul de date şi utilizarea smartphone-urilor sunt concentrateîn zonele urbane, dar începem să vedem cum piaţa începe să deasemnale foarte clare că nevoia de utilizare de smartphone-uri seextinde şi în restul ţării. Din a doua jumătate a anului trecutnevoia de utilizare a datelor mobile a început să depăşeascăgraniţele strict urbane.

Diferenţa între operatori
Într-o piaţă ca a noastră calitatea contează şi va începe săconteze din ce în ce mai mult. Toată lumea are telefon mobil,oamenii încep să folosească din ce în ce mai mult internetul şismartphone-urile, ceea ce înseamnă că diferenţa dintre noi şiconcurenţii noştri va putea fi măsurată numai prin calitateaserviciilor, prin comunicarea şi prin modul în care noi răspundemcerinţelor utilizatorilor.

Echipa tehnică a Orange
Voi coordona mai mult de 400 de oameni care sunt distribuţi înBucureşti şi în regiuni, în toată ţara. Anterior echipa mea aveapeste 100 de oameni şi era localizată în principal înBucureşti.

Ce aduce funcţia de CTO
Schimbarea fundamentală constă în faptul că în afara dezvoltării şiimplementării reţelei de telecom de care am fost responsabilă pânăcum voi fi responsabilă şi cu operarea şi mentenanţa şi implicitdirect responsabilă de calitatea reţelei.

Stilul de management
Sunt ferm convinsă că numărul ridicat de şedinţe şi durata lor nusunt totdeauna elementul cel mai de succes pentru business. Un altobiectiv al meu care ţine de stilul meu de management este să reducşi să scurtez numărul de şedinţe.

Scurt CV

  • Prima funcţie ocupată de Mădălina Suceveanu la Orange a fostcea de expert reţea, în anul 1997. Ulterior a ocuapt funcţii precumTechnology Group Manager, Data Network Manager şi Access NetworksManager.
  • În 2008 a fost promovată Netwrk Director, ocazie cu care a fostcooptată şi în comitetul executiv al companiei.
  • Este căsătorită şi are o fetiţă de 4 ani.

AFACERI DE LA ZERO