Subsidiarele giganţilor Samsung (Coreea de Sud) şi Huawei (China) au vândut în 2018 aproximativ 70% din numărul total al smartphone-urilor achiziţionate în România, o creştere cu aproape 20 de puncte procentuale faţă de anul 2016, care reflectă preferinţa utilizatorilor locali pentru telefoane mai scumpe de la liderii de piaţă şi declinul puternic înregistrat de jucătorii mai mici, au declarat pentru ZF mai multe surse din piaţă, cu acces la aceste date. În 2016 cei mai mari doi jucători au vândut circa o jumătate dintre smartphone-urile achiziţionate în România, pentru ca în 2017 rata să ajungă la aproximativ 60%.
Pentru Samsung, liderul pieţei locale de smartphone-uri, anul 2018 a adus o creştere progresivă a cotei de piaţă după numărul de telefoane livrate, în decembrie, cea mai bună lună a anului, în care piaţa a fost de peste 400.000 de unităţi, cota depăşind 50%. Samsung a adăugat în 2018 aproximativ 4% puncte procentuale la cota de piaţă după numărul de smartphone-uri vândute, conform surselor ZF.