Business Hi-Tech

Cum a fost Black Friday pentru eMag anul trecut şi cum va fi Black Friday 2012

Autor: Adrian Seceleanu, Radu Racu

20.11.2012, 17:39 12035

Peste 100.000 de utilizatori s-au aflat în acelaşi timp pe site-ul eMag de Black Friday anul trecut, aglomerând traficul până la imposibilitatea utilizării domeniului web, afirmă pentru Ziarul Financiar Iulian Stanciu., directorul general al companiei care deţine aproape două treimi din comerţul IT online din România.

Stanciu este şi proprietarul companiei de distribuţie NOD, care deţine Flanco, unul dintre cei mai mari lanţuri de magazine electro-IT din România.

eMag a încheiat anul 2011 cu afaceri de 145 de milioane de euro iar pentru anul acesta are o ţintă de afaceri de 180 de milioane de euro. În 2011, de Black Friday, eMag a vândut produse de peste 8 milioane de euro, cea mai aglomerată zi de vânzări din istoria companiei.

"Au fost 40.000-50.000 de utilizatori simultan pe site. Şi am avut la un moment dat 100.000. În mod normal ar fi trebuit să meargă site-ul, uneori mai greu. Dar a fost o combinaţie de erori greu de prevăzut pentru că s-a derulat practic o lună întreagă într-o singură zi, care a început la 5 dimineaţa", afirmă Stanciu pentru ZF.

Oficialul companiei susţine că a investit doar în ultimele luni peste 200.000 de euro în software şi echipamente ca parte a unui program demarat încă de anul trecut şi care are ca ţintă, printre altele, ca infrastructura companiei să poată susţine numărul mare de accesări al site-ului, de comenzi şi de apeluri la call-center pentru Black Friday 2012.

"Ne-am pregătit începând imediat cu a doua zi după ediţia Black Friday de anul trecut", spune Iulian Stanciu.

Schimbarea faţă de Black Friday 2011 va fi şi una tactică anul acesta, în sensul că toţi managerii eMag care sunt implicaţi în acest proiect se vor strânge într-un aşa-numit "war-room" de unde vor coordona războiul cu ceilalţi rivali de pe piaţă, pentru a câştiga cât mai mult din piaţă.

Printre retailerii care şi-au anunţat participarea anul acesta la Black Friday se numără şi Koyos.ro, F64.ro, evomag.ro, pcgarage.ro, Flanco, Domo, Altex, şi Oktal.ro.

Click pe poză pentru mai multe informaţii despre Black Friday la eMag

 
 
 

Cele mai importante ştiri despre Black Friday 2012

 

eMag estimează 2 milioane de vizite pe site de Black Friday

 

Flanco vinde de 10 mil. euro de Black Friday 2012

 

Sondaj zf.ro: Black Friday sau promoţii de Craciun? Ce preferă cititorii

 

Orange anunţă campania "Black Week", cu reduceri de până la 90% pentru achiziţii online

 
 

Black Friday, singura zi din an în care românii cheltuie peste 10 mil. euro pe IT&C. eMag: "va fi cel mai tare eveniment de shopping"

 

Ce retaileri au anunţat până acum oferte de Black Friday 2012

Orange, numărul unu pe piaţa locală telecom, va desfăşura exclusiv online în perioada 19-25 noiembrie, o campanie denumită "black week", pe www.orange.ro, prin care "sute de tipuri de produse" vor avea preţuri reduse cu până la 90%, potrivit unui anunţ al operatorului.

Altex România, cel mai mare retailer de electronice, electrocasnice şi produse IT din România după cifra de afaceri, se aşteaptă la vânzări de 5 mil. euro pe data de 23 noiembrie când va avea loc evenimentul de shopping "Black Friday", potrivit unui anunţ al companiei. Vânzările ar urma să fie cu 10% mai mari decât în anul precedent.

Magazinele IT&C online cel.ro şi oktal.ro sunt cele mai recente nume de pe lista companiilor care au anunţat că vor desfăşura campanii de reduceri ale preţurilor în jurul datei de 23 noiembrie - când are loc evenimentul de shopping "Black Friday". Un eveniment de shopping importat din SUA, "Black Friday" marchează intrarea în sezonul de cumpărături de iarnă prin reduceri semnificative ale preţurilor timp de o zi pentru mai multe produse.

Black Friday, ziua cu cele mai mari reduceri din an în cumpărăturile online, promovată anul trecut de retailerii IT&C, şi-a găsit în 2012 un corespondent şi pe piaţa imobiliară, unde o companie de consultanţă promovează oferte promoţionale pentru contractele semnate vineri.

ESOP Consulting, o companie de consultanţă imobiliară prezentă pe piaţa locală în ultimii zece ani, care include pe lista clienţilor Cosmote, Enel sau Ipsos Interactive Services, a anunţat marţi oferte promoţionale pentru două dintre clădirile de birouri pe care le reprezintă.

Industria mobilei s-a alăturat, iar Mobexpert, cel mai mare grup de profil, a anunţat reduceri la decoraţiuni şi mobilă în Outlet-ul din Pipera. Campania se întinde pe durata întregului week-end, însă vizează numai magazinul Outlet din Pipera.

FunDeal, un site care promovează în mod tradiţional reduceri la diverse produse, de la mese la restaurant până la excursii în străinătate, promite "reduceri impresionante" cu ocazia Black Friday.

Producătorul local de computere şi servere Maguay şi Clickshop - magazinul online deţinut de Romtelecom - vor participa la evenimentul de shopping "Black Friday" care va avea loc în data de 23 noiembrie şi în cadrul căruia mai multe produse vor fi oferite la preţ redus.

"Va fi cel mai tare eveniment de shopping organizat vreodată în România", spune Iulian Stanciu, director general al eMag. Aceeaşi idee este avansată şi de Violeta Luca, director ge­ne­ral al Flanco. La rândul său, Domo Retail a anunţat printr-un comunicat de presă că pe 23 noiem­brie reţeaua îşi deschide larg porţile pentru "vizită şi cumpărături deştepte", în cadrul promoţiei fiind reunite sute de produse. Debutul campaniei pe site-ul domo.ro va fi dat la miezul nopţii, chiar de la primele minute ale zilei de vineri "şi va continua pe parcursul zilei atât pe site, cât şi în reţeaua de magazine din toată ţara", spune Iuliana Georgescu, client service director la Domo Retail.

Cu mai bine de o săptămână înainte de startul la cumpărături cu discount, Koyos a anunţat că va face reduceri de preţ de până la 80% la sute de repere, ba, mai mult, faţă de anul trecut ofertele vor include două noi cate­gorii de produse - electrocasnicele mari şi pro­duse pentru baie.

La mare căutare s-ar putea dovedi gadget-urile, "pentru că sunt foarte potrivite pentru cadouri în perioada de sărbători", se aşteaptă Marius Ghenea, omul de afaceri care deţine, prin Fit Distribution, o serie de magazine online, printre care şi PCGarage. El crede că toate site-urile din grup vor avea rezultate foarte bune, pe de o parte graţie ofertelor pregătite, iar pe de altă parte pentru că în preajma Crăciunului "clienţii sunt mai interesaţi de o varietate mai mare de produse decât în alte perioade ale anului". Pentru PCGarage, Black Friday a fost în 2011 cea mai bună zi de vânzări din întreg anul.

Circa 4,1 milioane de români au auzit de campania de reduceri Black Friday  şi aşteaptă ofertele retailerilor, iar dintre aceştia 59,3%, respectiv 2,43 milioane, sunt interesaţi să facă achiziţii, potrivit unui studiu realizat de compania Daedalus.

Black Friday se organizează anul acesta pe data de 23 noiembrie şi este de aşteptat ca din ce în ce mai mulţi retaileri să-şi anunţe oferta pe măsură ce se apropie de ziua evenimentului.

Black Friday 2012 şi la Altex, Cel.ro, Oktal.ro şi Orange

Vedeţi şi cum se pregătesc companiile de curierat de Black Friday după ce anul trecut comenzile au fost livrate şi "după două săptămâni" -Click pe FOTO

 

Vânzări de Black Friday 2012

Altex - cel mai mare retailer electro-IT local, a anunţat că estimează vânzări de 5 milioane de euro pentru BlackFriday 2012. Totodată, eMag, care controlează circa 70% din piaţa IT&C online ar putea depăşi pragul de 10 milioane de euro anul acesta, având în vedere cele 8 milioane de euro pe care le-a încasat anul trecut.  

Update miercruri, 21 noiembrie: Flanco a anunţat că estimează vânzări de 10 milioane de euro în weekendul Black Friday.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO