Business Hi-Tech

Cum greselile simple de site pot afecta vanzarile online

Cum greselile simple de site pot afecta vanzarile online
20.01.2010, 23:06 67

Cateva greseli simple - precum un numar prea mare de campuriintr-un formular de inregistrare sau butoane amplasate neglijent -pot reduce drastic numarul de vizitatori si vanzarile unui magazinonline, spune Paul Schwartfeger, co-fondatorul Etre, o agentiespecializata in comunicare digitala din Marea Britanie, una dintrecele mai dezvoltate piete din lume in ceea ce priveste vanzarile sipublicitatea online.

"Lucrurile foarte simple care au un impact negativ major asupravanzarilor online pot sa fie greu observabile de catre companii,pentru ca fiecare departament dintr-o firma tinde sa se concentrezepe propriile obiective si mai putin pe ceea ce vor de faptclientii", a spus Schwartfeger in cadrul unei conferinte organizatede Orange Romania, numarul unu pe piata locala de telefonie mobila."Departamentul juridic vrea un lucru, cel de marketing altceva,vanzarile ceva diferit, in timp ce utilizatorii sunt rareoriconsultati."

Potrivit expertului britanic, in mod ideal companiile trebuie saapeleze la agentii specializate in depistarea problemelor pe carele au clientii cand vor sa cumpere ceva de pe un site, dar existaanumite reguli simple pe care companiile le pot aplica pentru anu-si alunga potentialii utilizatori. "Una dintre cele mai mari simai simple greseli pe care le putem vedea la multe magazine onlineeste crearea unui formular cu foarte multe detalii de completat.Noi am studiat aceasta problema si am constatat, spre exemplu, caun formular de inregistrare cu 15 campuri de completat ii face peaproape 95% din potentialii clienti sa abandoneze procesul. Unformular cu 10 campuri ii convinge pe 10% din clienti sa mearga maideparte, in timp ce un formular si mai simplu, cu doar cincicampuri de completat, atrage peste 15% din utilizatori", a spusSchwartfeger.

Totusi, cele mai bune rezultate in eliminarea problemelor de peun site sunt obtinute prin monitorizarea experientei utilizatorilorintr-un mediu controlat, unde este inregistrat timpul petrecut declient pe fiecare pagina. Laboaratoarele companiilor despecialitate monitorizeaza si elementele grafice care le atragprivirea clientilor sau cele mai frecvente cauze ale esecurilor ininregistrarea sau finalizarea unor comenzi pe un magazin online."Experienta utilizatorilor pe site este cea care poate diferentia ocompanie de alta si care determina daca un client se mai intoarcesau nu sa cumpere de la o anumita firma", a spus el.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO