Business Hi-Tech

Cum şi-a repoziţionat liderul pieţei mobile ofertele. Orange a mărit agresiv volumul de net inclus la cartele şi încearcă să-şi convingă abonaţii să semneze încă un contract

Autor: Adrian Seceleanu

12.04.2016, 00:05 4352
Orange, liderul pieţei locale de telefonie mobilă, a dublat traficul de date inclus în pachetele dedicate clienţilor de cartele preplătite şi a mărit, însă într-o mai mică măsură, şi cantitatea de net şi pentru clienţii cu abonamente unde, pe de altă parte, a fost suplimentat volumul de net accesibil în roaming în cadrul primei repoziţionări făcute de companie pentru oferta comercială lansată în urmă cu 7 luni de zile.
 
Trecerea în prim-plan a internetului în schimbările făcute de Orange vine în contextul în care traficul de date a explodat, a declarat Julien Ducarroz, directorul comercial al Orange România. „Interesul utilizatorilor români pentru internetul mobil 4G de mare viteză continuă să crească într-un ritm ameţitor şi este normal să fie aşa. Faptul că anul trecut traficul 4G din reţeaua Orange a fost de 6 ori mai mare decât în 2014 se datorează atât dezvoltării masive a reţelei noastre 4G, vitezelor extrem de performante, cât şi portofoliului extrem de bogat de telefoane şi abonamente pe care le-am adus pe piaţă“.
 
Cele mai vizibile mişcări făcute de Orange din punct de vedere comercial au avut loc pe segmentul de cartele preplătite - care a devenit şi cel pe care se desfăşoară cea mai dură competiţie de pe piaţa locală de telecom, odată cu asaltul agresiv al companiei de cablu RCS&RDS în acest spaţiu.
 
În raport cu oferta lansată pe 14 septembrie Orange a dublat săptămâna trecută canitatea de net inclusă pentru toate opţiunile prepay. În cazul celei mai accesibile opţiuni dedicate clienţilor prepay, cu un cost de 5 euro (plus TVA), Orange a dublat şi numărul de minute naţionale / internaţionale incluse şi a decis să le ofere clienţilor acces şi la tehnologia 4G. În raport cu oferta Orange valabilă până la data de 13 septembrie 2015 schimbările sunt şi mai puternice: cantitatea de net a crescut în unele cazuri de 10 ori.
 
 
O altă mutare făcută de Orange a fost reintroducerea în ofertă şi a conceptului de „reportare“ în luna următoare a resurselor neutilizate, limitând însă doar la net această facilitate.
 
Pe segmentul de abonamente, mutările făcute de Orange nu au avut amplitudinea celor de pe zona de cartele, însă au vizat, de asemenea, zona de internet. Compania a mărit cu 150 MB până la 2 GB volumul de date inclus în abonamente şi a extins numărul de planuri tarifare care includ acces la net (şi SMS-uri) în roaming. În cazul abonamentelor care includeau deja net (şi SMS-uri) în roaming, volumul de date a fost dublat.
 
 
O mutare interesantă făcută de Orange odată cu această relansare de portofoliu este încercarea companiei de a-şi convinge baza existentă de abonaţi să semneze un nou contract, pe lângă cel existent, în joc fiind aruncate trei luni de net nelimitat 4G, telefoane şi tablete fără costuri şi reduceri la accesorii. Campania Orange este una importantă în condiţiile în care operatorul are deja cel mai mare număr de contracte de abonamente de pe piaţă, de peste 4,2 milioane - cu mult înaintea rivalilor de la Vodafone şi Telekom.
 
„Până pe 14 iunie, clienţii Orange primesc internet 4G nelimitat timp de 3 luni la alegere, un smartphone sau o tabletă şi o reducere de 30% la accesorii la oricare al doilea abonament Orange Me sau Orange Net ales pe 24 de luni“, conform datelor comunicate de Orange.
 
Printre telefoanele disponibile gratuit în cadrul acestei oferte se numără: Orange Dive 30, Huawei Y5, Microsoft Lumia 550, LG K4, Orange Dive 70, Huawei P8 Lite, Samsung Galaxy A5 2016.
 

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO