Business Hi-Tech

Dan Paraschiv, country manager, Softserve: Adoptarea AI transformă organizaţiile, dar necesită disciplină şi implicarea managerilor

Webinarul ECDL/ZF „Work Smart – Work Digital“

 Dan Paraschiv, country manager, Softserve: Adoptarea AI...

Autor: Ramona Cornea

28.11.2024, 15:09 48

Adoptarea inteligenţei artificiale poate transforma organizaţiile, însă un astfel de proces necesită disciplină şi implicarea managerilor, este de părere Dan Paraschiv, country manager, Softserve.

„Managerii, factorii de decizie înţeleg, observă toate investiţiile astea ale marilor giganţi, observă competiţia că face demersuri, dar problema se pune în a identifica cerinţele, pregătirea pentru operaţionalizarea AI-ului şi a identifica acele procese care maximizează beneficiile. Aici undeva se produce acest blocaj, de unde să începem, cu ce să începem, la ce costuri ne-am putea aştepta. (...) Managerii trebuie să aibă dorinţa şi disciplina de a trece prin toate aceste etape şi apoi să adopte AI”, a spus el în cadrul webinarului ECDL/ZF „Work Smart – Work Digital“.

Ce a mai declarat Dan Paraschiv:

• Să faci un experiment, să dovedeşti cum funcţionează este relativ uşor, dar să-l integrezi, să te duci toţi angajaţii să folosească acest dashbord, să actualizeze informaţiile într-un în mod regulat şi apoi să foloseşti acea informaţie necesită o schimbare mai mult de o persoană, mai mult de un sistem informatic, pur şi simplu trebuie să-l adopţi.

• În special în zona de logistică avem demonstrate funcţionalităţi pe baza datelor istorice, putem identifica riscuri în lanţul de logistică, întârzieri, furnizori care au avut probleme de-a lungul timpului, anumite perioade care sunt problematice şi atunci avem acest raport care pentru manageri este uşor de interpretat, pot lua decizii şi pot înţelege cum să se pregătească ca să evite probleme cu costurile pentru livrări etc.

• Un antreprenor îşi poate antrena un asistent virtual de pe website să ghideze viitorii cumpărători, poate să prezinte anumitor cumpărători o selecţie personalizată în baza istoricului, poate să notifice aceşti utilizatori când apar noi produse similare. Ideea este că nu există o limită, numai că trebuie să înţelegi produsul, să înţelegi audienţa. Odată ce porneşti pe această călătorie în a îmbunătăţi acel produs, în a îmbunătăţi acea experienţă, să înţelegi cum îmbunătăţeşti cu AI-ul şi care ar fi următorul pas rezonabil.

• Doar aruncând această tehnologie asupra consumatorului final, fără să înţelegem dacă o apreciază, dacă o foloseşte, dacă este utilă, o să creeze o o avalanşă de date care va fi şi mai greu de gestionat. Şi cred că aici este importantă educaţia, ce se poate face şi în funcţie de cât de bine îţi cunoşti businessul, ce alegi aceste exemple de cazuri astfel încât să dai valoare clientului tău.