Business Hi-Tech

De ce îşi schimbă românii operatorul de telefonie mobilă - studiu

De ce îşi schimbă românii operatorul de telefonie...

Autor: Adrian Dumitrache

27.11.2014, 14:51 1565

"Cele mai importante două motive pentru schimbarea operatorului de telefonie mobilă sunt calitatea semnalului şi reţeaua în care sunt cunoştinţele/prietenii. Preţul ocupă locul 3, ofertele promoţionale locul 4, iar sistemul de distribuţie ocupă locul 5 în acest clasament", se spune în analiza Consiliului Concurenţei (CC).

Investigaţia Consiliului Concurenţei privind posibilele înţelegeri pe piaţa comercializării cartelelor preplătite de telefonie mobilă a fost iniţiată la finele anului 2009.

Din analiza datelor furnizate în cadrul procesului de monitorizare a angajamentelor operatorilor de telefonie mobilă, date publicităţii în octombrie 2011, rezultă că îngrijorarea concurenţială privind practicarea unui preţ fix la consumatorul final a fost eliminată.

"În prezent, preţurile cu amănuntul ale produselor preplătite (prepay) sunt variabile (inclusiv preţurile produselor aparţinând aceluiaşi operator de telefonie mobilă), aspect care arată manifestarea concurenţei prin preţ pe această piaţă. Întrucât, în perioada de monitorizare, conţinutul unui produs a suferit modificări importante (ex. în anul 2013 faţă de anul 2011, cartela de 5 euro conţine un număr dublu de minute în reţea, SMS-uri, plus trafic de date), este dificil de identificat, dincolo de orice dubiu, influenţa angajamentelor în ceea ce priveşte preţul final al acestor produse", se arată în document.

Analiza instituţiei a scos în evidenţă că utilizatorii finali sunt foarte mulţumiţi de produsele prepay, inclusiv de preţul acestora.

Pe o scară de la 1 la 10, aproximativ 80% dintre utilizatori sunt complet mulţumiţi sau foarte mulţumiţi de aceste produse (au acordat note de 9 şi 10).

"În comparaţie cu anul 2012, în anul 2014 utilizatorii de cartele preplătite sunt mult mai mulţumiţi sau mai mulţumiţi de serviciile oferite de operatorii de telefonie mobilă (59% dintre utilizatorii Orange, 67% dintre utilizatorii Cosmote şi 70% dintre utilizatorii Vodafone)", se menţionează în analiză.

Pe piaţa telefoniei mobile activează Orange România, Vodafone România, Telekom Romania Mobile Communications (fosta Cosmote România) şi RCS&RDS.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO