Business Hi-Tech

Declinul vanzarilor obliga Sony Ericsson sa se reorganizeze

12.08.2008, 14:13 16

Dick Komiyama, presedintele Sony Ericsson, nu poate privi planurile firmei pe anul viitor cu optimism, scrie Financial Times.
Rezultatele companiei au reprezentat o lovitura grea pentru Komiyama, dupa ce profitul a scazut semnificativ, iar compania a ajuns pe locul cinci in lista producatorilor de telefoane mobile.
In februarie, Komiyama si-a exprimat dorinta de a vedea Sony Ericsson printre primii trei in topul producatorilor de telefoane mobile, si a privit noile piete ca pe o zona de crestere. Insa strategia companiei este inca predominant axata pe telefoane de ultima ora, produse care se vand mai slab in piete care sunt in scadere.
De altfel, in cadrul companiei se discuta liber daca este posibil sa fie evitata o "transformare intr-o alta Motorola", aceasta comparatie bazandu-se pe faptul ca americanii de la Motorola au fost candva al doilea dintre cei mai mari producatori mondiali de telefoane mobile. Insa cu timpul inovatiile Motorola au incetat, competitia a crescut, vanzarile s-au prabusit si inevitabil au aparut economisiri si reduceri de personal.
Sony Ericsson a dat lovitura cu mobilele Walkman, o ingenioasa reinventare a casetofonului Sony din anii '80, dar acum vanzarile scad, iar compania a inceput sa anunte reduceri de personal: 2.000 de oameni din 11.900, adica 17% din forta totala de munca.
Problema companiei Sony Ericsson a fost recunoscuta de Komiyama ca fiind existenta unei multitudini de produse similare. "Compania trebuie sa isi imbunatateasca portofoliul", declara el.
Un articol de analiza intitulat "Sony Ericsson - pe muchie de cutit", realizat de catre Dresdner Kleinwort, banca de investitii a Dresdner Bank AG, care face parte din Allianz Group din anul 2001, sustine faptul ca "Sony Ericsson se afla intr-un punct de unde poate sa cada semnificativ de mult".
Janardan Menon, analist care lucreaza pentru Dresdner Kleinwort, sustine ca "Sony Ericsson trebuie sa inceapa sa experimenteze noi designuri de mobile. Sony Ericsson este prea dependenta de Walkman si produsele Cybershot. Continuand sa faci mai mult din lucrul la care crezi ca te pricepi este o strategie gresita".
Facand eforturi de a intoarce lucrurile, firma l-a numit pe Matthew Costello, la mijlocul lunii iunie, director de dezvoltare si planificare. El se afla in fruntea unei echipe ce are ca sarcina transformarea companiei. Costello stie ca acest lucru va fi dificil. "Trebuie sa prindem urmatorul val. Realinierea este lucrul corect ce trebuie facut", a declarat el.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO