Business Hi-Tech

Deloitte: Aproape 90% din companiile care deţin centre de servicii suport la nivel global vor să extindă facilităţile pentru munca la distanţă; 73% au în vedere un mod de lucru hibrid

Deloitte: Aproape 90% din companiile care deţin centre de servicii suport la nivel global vor să extindă facilităţile pentru munca la distanţă;  73% au în vedere un mod de lucru hibrid

Autor: Roxana Rosu

22.06.2021, 11:27 114

Aproape 90% din copaniile care deţin centre de suport la nivel global au în plan dezvoltarea facilităţilor necesare pentru munca la distanţă, astfel încât să asigure continuitatea afacerii, 61% lucrează la accelerarea agendei digitale, iar 59% intenţionează să-şi îmbunătăţească modul de lucru în mediul virtual, potrivit unui studiu Deloitte, la care au participat peste 600 de lideri de organizaţii din aproximativ 45 de ţări, inclusiv România, şi care deţin centre de servicii suport în aproape 75 de ţări.

În urma pandemiei, organizaţiile caută metode pentru a reduce şi mai mult costurile şi a-şi creşte productivitatea, astfel că aproximativ trei sferturi dintre respondenţi (73%) intenţionează să implementeze un mod de lucru hibrid (două-trei zile pe săptămână la birou) sau preponderent la distanţă (14%), cu doar câteva zile pe lună la birou, şi doar 9% plănuiesc să revină la prezenţa zilnică la birou.

Companiile sunt conştiente de faptul că schimbarea modului de lucru va influenţa cultura organizaţională, starea de bine a angajaţilor şi strategia privind spaţiile de lucru. În consecinţă, pentru a asigura retenţia angajaţilor în centrele de servicii suport, companiile se concentrează pe dezvoltarea culturii organizaţionale (77%), pe evidenţierea oportunităţilor de bunăstare şi a schemelor de lucru flexibile (62%), precum şi pe perspectivele de dezvoltare personală şi oportunităţile de inovare (62%).

„Întrucât companiile se bazează din ce în ce mai mult pe modele globale de furnizare a serviciilor pentru a oferi mai multă valoare la costuri mai reduse, acestea investesc în capacităţile strategice ale centrelor de servicii suport, cu accent pe competenţele profesionale ale angajaţilor şi pe noile modalităţi de lucru, şi valorifică transformarea digitală pentru a obţine avantaje competitive. România este una din principalele destinaţii pentru centrele de servicii suport din Europa Centrală şi de Est. Sectorul IT, datorită dezvoltării din ultimii ani, a devenit un factor de atractivitate pentru industriile auto, aerospaţială, chimică, pentru agricultură şi multe altele”, a declarat John Ploem, Partener, Delivery Center Enabling Services, Deloitte România

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO