Business Hi-Tech

Deloitte: În 2022, vor fi vândute 320 de milioane de dispozitive medicale şi de monitorizare a sănătăţii, iar piaţa de jocuri video va atinge venituri de 81 mld. dolari, plus 10% faţă de 2021

Andrei Ionescu, Partener coordonator, Consultanţă şi Managementul Riscului, Deloitte România

Andrei Ionescu, Partener coordonator, Consultanţă şi Managementul Riscului, Deloitte România

Autor: Alexandra Cepăreanu

31.01.2022, 18:02 134

În 2022, piaţa dispozitivelor medicale va continua să se extidă rapid, iar până la finalul anului în curs vor fi vândute la nivel mondial aproximativ 320 de milioane de dispozitive medicale şi de monitorizare a sănătăţii, potrivit raportului Deloitte TMT Predictions 2022.

Acelaşi raport arată că piaţa jocurilor video va atinge pragul de 900 de milioane de console vândute la nivel global, ceea ce va genera venituri de circa 81 de miliarde de dolari, în creştere cu 10% faţă de 2021.

„Pandemia a generat oportunităţi pentru industria de tehnologie, media şi telecomunicaţii, prin crearea unui context care a dus la creşterea interesului din partea consumatorilor şi la apariţia unor nişe noi de piaţă, dar a şi intensificat competiţia în rândul jucătorilor, precum cei care oferă servicii de streaming video”, a spus Andrei Ionescu, Partener coordonator, Consultanţă şi Managementul Riscului, Deloitte România.

El a adăugat că şi în România se sunt oportunităţi, cum ar fi accesul la capital suplimentar, aspect care va continua să accelereze adoptarea tehnologiei pentru a depăşi provocările generate de criza sanitară.

„O astfel de iniţiativă este şi Programul Naţional de Redresare şi Rezilienţă, care prevede investiţii în valoare de 500 de milioane de euro în dezvoltarea microelectronicii. Într-o primă fază, este vorba de proiecte care vizează procesoare cu consum redus de energie şi cipuri semiconductoare, o iniţiativă care ar putea contribui la soluţionarea deficitului înregistrat la nivel mondial în acest sector”, a mai spus Andrei Ionescu.

De asemenea, ceasurile inteligente se bucură de o creştere rapidă a gradului de adopţie, consumatorii folosindu-le nu numai pentru monitorizarea paşilor zilnici (59%), a antrenamentelor sau performanţelor sportive (42%) şi a sănătăţii inimii (37%), ci şi pentru identificarea posibilelor simptome de COVID-19 (11%), cu ajutorul unor funcţionalităţi precum alertele în cazul saturaţiei scăzute de oxigen.

În ceea ce priveşte serviciile de streaming video, raportul estimează că, în 2022, cel puţin 150 de milioane de abonamente vor fi anulate la nivel mondial, care corespund unei rate de reziliere de până la 30%.

„În Europa, la jumătatea anului 2021, rata de reziliere a variat între 7% şi 23%. Dar, în 2022, piaţa europeană va deveni mai competitivă, ceea ce va duce la creşterea ratei de reziliere, deşi aceasta este de aşteptat să se menţină sub 25%”, arată raportul Deloitte TMT Predictions 2022.

Pe de altă parte, panourile solare plutitoare (floatovoltaics), construite pe lacuri naturale şi de acumulare, au devenit viabile din punct de vedere comercial, iar capacitatea instalată agregată a acestora va atinge un vârf de 5,2 gigawaţi la nivel global până la sfârşitul anului 2022, ca urmare a unor investiţii de 4-5 miliarde de dolari, înregistrate în principal în Asia.

„Fotovoltaicele plutitoare ar putea, de asemenea, să câştige teren în Europa, unde politicile care încurajează utilizarea de surse regenerabile de energie, cum ar fi <Fit for 55>, angajamentul UE de a reduce emisiile cu 55% până în 2030, ar putea accelera folosirea de astfel de noi tehnologii.”

De asemenea, vânzările de dispozitive Wi-Fi 6 le vor depăşi semnificativ pe cele de dispozitive 5G, tendinţă care va continua în următorii câţiva ani, cu vânzări estimate la cel puţin 2,5 miliarde de dispozitive Wi-Fi 6 în 2022, faţă de aproximativ 1,5 miliarde de dispozitive 5G.

„Companiile se pregătesc pentru folosirea ambelor soluţii în paralel. 98% dintre acestea se aşteaptă să folosească ambele tehnologii în următorii trei ani. Raportul evidenţiază faptul că soluţiile wireless avansate sunt o prioritate strategică pentru companii, opt din zece estimând ca aceste tehnologii le vor transforma profund până în 2023, de la modul în care operează, dezvoltă noi produse şi interacţionează cu clienţii, până la modelul de business.”

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO