Grupul eMAG, unul dintre principalii jucători de pe piaţa de retail online din regiune, care are cel mai mare business în România dar are o prezenţă puternică şi în Ungaria şi Bulgaria, a avut în anul fiscal 2022, încheiat la 31 martie, venituri de 2,3 mld. dolari, mai mari cu 3% faţă de anul precedent, şi cu o pierdere din operaţiuni de 34 mil. dolari faţă de un profit de 80 mil. dolari în anul precedent, arată raportul anual al grupului Prosus, acţionarul majoritar al retailerului.
„În faţa unei reveniri puternice a vânzărilor din magazinele offline şi a problemelor din lanţurile globale de distribuţie atât valoarea brută a mărfurilor cât şi veniturile eMAG, platforma noastră de e-commerce de top din Europa Centrală şi de Est, a crescut cu 3%“, conform documentului.
Businessul de bază al grupului eMAG a livrat un profit din operaţiuni de 17 mil. dolari, dar pe fondul investiţiilor rezultatul final a fost un minus de 34 mil. dolari, arată raportul. „Având în vedere investiţiile suplimentare, în ansamblu eMAG a raportat o pierdere din operaţiuni de 34 milioane dolari“.