Business Hi-Tech

Dezvoltatorul de soluţii software pentru piaţa de e-commerce VTEX îşi consolidează prezenţa în Europa şi atrage un nou client enterprise - OBI, retailer german de bricolaj. „Echipa din România a coordonat negocierea şi discuţiile încă de la început”

echipa VTEX România

echipa VTEX România

Autor: Alexandra Cepăreanu

28.05.2024, 15:03 172

VTEX, platforma enterprise de comerţ digital cu ajutorul căreia brandurile şi retailerii îşi gestionează operaţiunile de comerţ la nivel global, a fost selectată de OBI, unul din principalii retaileri multinaţionali pe segmentul Do It Yourself (DIY), cu sediul în Germania, pentru accelerarea capacităţilor de comerţ digital ale acestuia, au transmis reprezentanţii VTEX. Retailerul german a ales VTEX, în faţa altor platforme de comerţ digital dedicate întreprinderilor mari, pentru abilitatea de a automatiza procesele de business, de a simplifica infrastructura necesară operaţiunilor de comerţ digital şi de a îmbunătăţi experienţa clienţilor. VTEX are circa 2.600 de clienţi B2C şi B2B ce deţin 3.500 de magazine online active în 43 de ţări (în anul fiscal încheiat la 31 decembrie, 2023).

„OBI a evaluat patru furnizori. Unul din motivele pentru care ne-a ales pe noi este că din perspectiva funcţionalităţilor pe care noi le oferim şi cât costă efectiv achiziţia şi mentenanţa tehnologiei, aveam un pachet foarte competitiv. Aş spune că ăsta ar fi unul dintre dintre aspecte, iar celălalt a fost legat de echipă. Au văzut în echipă o ambiţie destul de mare pe care consider că au vrut să o transfere şi în interiorul organizaţiei lor şi au văzut know-how-ul de care aveau nevoie. În general, cea mai complicată parte este cea de implementare, evident, după semnarea contractului”, a spus Cătălin Vlădescu VP of Growth CEE & Germany, VTEX.

Negocierile au fost conduse de la început de echipa din România, iar implementarea a durat aproximativ 18 luni, fiind realizată de o echipă de 160 de oameni din şapte ţări, a mai transmis Cătălin Vlădescu.

„Echipa din România a coordonat dealul de la început. România a fost cea care a coordonat corect toate forumurile şi cred că au călătorit 20 de săptămâni pe parcursul celor 18 luni. Pe lângă echipa din România, la implementarea proiectului au mai participat şi echipe ale VTEX din ţări precum Spania, Brazilia, Columbia sau Marea Britanie.”

Cătălin Vlădescu s-a mutat un an în Germania pentru a gestiona mai bine implementarea. „Eu personal m-am relocat acolo pentru un an, deci am putea spune că noi am coordonat proiectul cap-coadă”.

Folosind avantajul oferit de platforma de comerţ VTEX, retailerul OBI şi-a integrat canalele de e-commerce, cele 349 de magazine fizice de pe teritoriul Germaniei, dar şi vânzătorii terţi, într-o singură platformă tranzacţională.

„OBI şi-a dorit să îşi conecteze toate punctele de interacţiune cu clientul, adică aplicaţiile mobile, centrele de consultanţă, magazinele online - 10 în diferite ţări - şi magazinele fizice la ceea ce se numeşte intern transactional platform”, a explicat Cătălin Vlădescu.

Astfel, prin această integrare se extinde oferta de produse comercializate de retailerul german şi se asigură clienţilor o experienţă de cumpărături adaptată nevoilor lor prin integrarea opţiunilor de livrare şi ridicare a produselor, au mai explicat reprezentanţii VTEX. Practic, cu magazinele fizice integrate la nivel naţional, clienţii pot ridica în mod convenabil comenzile plasate online în doar două ore de la înregistrarea acestora.

„Prin migrarea pe VTEX am înlocuit platforma noastră de comerţ digital, lansată acum mai bine de 10 ani, cu una modernă care ne oferă capabilităţi strategice de tip marketplace şi deschide ecosistemul nostru către vânzători terţi. În acelaşi timp, am văzut o creştere semnificativă în agilitatea şi capacitatea echipei noastre de a răspunde la solicitările clienţilor, dar şi a nevoilor din piaţă. Ciclul de dezvoltare şi implementare pe platforma VTEX este semnificativ mai scurt, în comparaţie cu soluţia noastră anterioară monolitică, ceea ce ne oferă mare încredere pentru o lansare internaţională rapidă şi implementarea de noi funcţionalităţi”, a spus Tim Engler, Senior Vice President, responsabil pentru IT în cadrul grupului OBI.

De la migrarea pe platforma VTEX, OBI a văzut o mai bună experienţă pentru clienţii şi echipele sale de dezvoltare, cu îmbunătăţiri semnificative, care includ managementul unificat al magazinelor fizice şi al canalelor de vânzare online: 350 de conturi independente conectate la un singur cont central; creştere uniformă a traficului: Traficul către platforma VTEX a fost crescut treptat, în mod controlat, de la 1% la 100% în timpul lansării; agilitate mai mare: echipele de dezvoltare OBI pot construi, testa şi implementa în mod independent noi module şi funcţionalităţi care adaugă valoare utilizatorilor finali; scalabilitate: platforma VTEX va servi drept bază pentru scalarea rapidă în diferite ţări.

„Inovaţia este prioritară la VTEX şi ascultăm atent nevoile companiilor, echipelor de dezvoltare  şi a utilizatorilor finali. Acest lucru ne permite să anticipăm cerinţele ce vin din partea retailerilor precum OBI şi să devenim un partener de încredere pentru aceştia, prin oferirea unei soluţii de comerţ completă cu o arhitectură composable. Infrastructura noastră de comerţ digital asigură creştere profitabilă pentru 2.600 de companii B2C şi B2B din 43 de ţări din întreaga lume şi suntem încântaţi că OBI s-a alăturat unui ecosistem care modelează viitorul comerţului”, a spus Santiago Naranjo, Chief Revenue Officer al VTEX.

Retailerul OBI are 645 de magazine în Europa, fiind prezent în 10 ţări. În 2023, OBI a înregistrat venituri de 8,2 miliarde de euro. În 2014, retailerul german de bricolaj s-a retras de pe piaţa românească, după ce a înregistrat pierderi anuale începând cu deschiderea primului magazin în 2008, scria ZF în 2014.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Urmează ZF Bankers Summit'24