Business Hi-Tech

Dimana Vlaeva, SelfPay Now: Clienţii vor uşurinţă, rapiditate, convenienţă de proximitate şi vor libertatea de a-şi gestiona banii aşa cum vor ei, unde vor ei, când ei

ZF Digital Summit 2022

Dimana Vlaeva, SelfPay Now: Clienţii vor uşurinţă,...

Autor: Ramona Cornea

09.11.2022, 13:01 145

Clienţii vor uşurinţă, rapiditate, convenienţă de proximitate şi vor libertatea de a-şi gestiona banii aşa cum vor ei, unde vor ei, când ei, afirmă Dimana Vlaeva, director în cadrul SelfPay Now.

„Noi am observat că clienţii noştri vor lucruri foarte omeneşti: vor uşurinţă, rapiditate, convenienţă de proximitate şi, cel mai important, vor libertatea de a-şi gestiona banii aşa cum vor ei, unde vor ei, când ei. Vor un loc unde să-şi satisfacă uşor nevoile multiple. Oamenii vor siguranţă şi predictibilitate”, a spus Dimana Vlaeva în cadrul evenimentului ZF Digital Summit 2022.

Ce a mai declarat Dimana Vlaeva în cadrul evenimentului ZF:

• Tendinţele sunt de influenţă reciprocă de la bănci la fintech-uri pentru că vedem cum băncile inovează masiv, iar fintech-urile încep să ofere produse care înainte erau rezervate doar băncilor. De exemplu, buy now, pay later este din ce în ce mai oferit de fintech-uri, iar în totul mediul acesta venim noi, SelfPay, cu o aplicaţie în care oferim tuturor cardurilor româneşti posibilitatea de a fi alimentate la oricare dintre staţiile de plată SelfPay din România.

• Compania Selfpay există din anul 2009 şi de atunci a dezvoltat staţii de plată în peste 8.000 de locuri, supermarketuri, reţele comerciale, primării, zone publice. Am constat că nevoia de a deţine cash, de a putea digitaliza cash-ul există. Am dezvoltat acest produs în parteneriat cu Visa.

• Piaţa spune că doar anul trecut în România au fost făcute undeva la 65 mil. de depuneri în numerar, în valoare de circa 68 mld. lei. Noi digitalizăm acest cash şi îl întâlnim cu online-ul.

• Nevoia există, ea este continuă şi, surprinzător, nu este aşa doar în România. Noi am comandat un studiu la nivel european şi el arată că în 2021 au fost făcute peste 900 de milioane de depuneri, în valoare de circa 900 mld. euro în zona euro şi în o parte din ţările care nu sunt în zona euro. Ţările campioane sunt Germania şi Spania, deci cash-ul continuă să fie o parte importantă în viaţa oamenilor. Încrederea în numerar continuă, oamenii se simt în siguranţă, dar, în acelaşi timp, au nevoie să tranzacţioneze şi cu cardul.

• Noi generăm venit din taxa pe care o plăteşte utilizatorul şi din diferite parteneriate.

• Tendinţa este ca băncile să se ducă spre zona digitală, să-şi retragă prezenţa fizică. Doar în 2020 au fost închise circa 15.000 de sucursale la nivel european şi au fost retrase undeva la 19.000 de ATM-uri. Dar nevoia există şi acesta a fost primul pas cu care noi am pornit. Avem planuri de extindere.

• Funcţionalitatea de transfer între carduri beneficiază de un feedback foarte bun în momentul de faţă, creşterea noastră este undeva la 25% - 30% lună de lună, ne apropiem curând de primii 100.000 de utilizatori. Adoptarea este la un ritm foarte accelerat pentru că oferim uşurinţă. 

• Majoritatea tranzacţiilor sunt de alimentare cu numerar.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO