Business Hi-Tech

Dinu Bumbăcea, PwC: În 2019 estimam că 275.000 de angajaţi români ar trebui să deprindă până în 2028 competenţei digitale noi sau superioare pentru a-şi păstra sau a găsi locuri de muncă. Termenul a fost devansat de pandemie cu câţiva ani

Dinu Bumbăcea, PwC: În 2019 estimam că 275.000 de...

Autor: Roxana Rosu

13.12.2021, 12:26 174

Doar una din patru organizaţii cunoaşte acum abilităţile necesare angajaţilor în viitor ca urmare a schimbărilor tehnologice, potrivit sondajului Future of Work and Skills 2021, iar adoptarea noilor tehnologii a fost accelerată de criza sanitară, tot mai multe profesii depind de abilităţi digitale.

Deşi le este dificil să spună care sunt competenţele viitorului, aproape 60% dintre liderii de companii şi de resurse umane spun că este importantă şi foarte importantă identificarea acestora.

”Adoptarea noilor tehnologii a fost accelerată de criza sanitară şi vedem că tot mai multe profesii depind de abilităţi digitale. În urmă cu doi ani, estimările noastre arătau că, până în 2028, 275.000 de angajaţi români ar trebui să deprindă competenţei digitale noi sau superioare (upskilling) pentru a-şi menţine sau găsi locuri de muncă, dar estimăm că termenul a fost devansat de pandemie cu câţiva ani. Astfel, în timp ce investesc în noi tehnologii de automatizare, cloud şi analiză de date care susţin luarea deciziilor şi cresc eficienţa şi rezilienţa, companiile trebuie să-şi pregătească angajaţii pentru aceste schimbări, să ofere oportunităţi de învăţare şi să le explice ce înseamnă pentru ei aceste schimbări”, a declarat Dinu Bumbăcea, Country Managing Partner, PwC România.

Totodată, respondenţii spun că le este dificil să evalueze decalajele de competenţe. O soluţie ar fi ca organizaţiile să investească în sisteme care să inventarieze permanent competenţele şi pe baza acestor date să dezvolte programe de perfecţionare, planuri de carieră şi de succesiune.

Cu toate că aproape două treimi dintre companii consideră importante şi foarte importante programele de upskilling şi reskilling, doar 25% dintre ele susţin ferm că sunt capabile să recalifice şi să reorganizeze rapid angajaţii când va fi necesar, şi 31% încurajează îmbunătăţirea competenţelor şi învăţarea continuă pentru a ajuta oamenii să rămână angajabili.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO