Business Hi-Tech

Director Facebook, la Bucureşti: Am crezut că mă angajez la o companie de internet, dar am aflat că de fapt lucrez pentru o companie de tehnologie

 Director Facebook, la Bucureşti: Am crezut că mă angajez la o companie de internet, dar am aflat că de fapt lucrez pentru o companie de tehnologie

Autor: Adrian Stefan Seceleanu

16.05.2012, 11:42 3046

"Când m-am angajat la Facebook, în urmă cu opt luni, credeam că Facebook este o companie internet. Dar după ce m-am angajat la Facebook am aflat că de fapt lucrez pentru o companie de tehnologie", a declarat Bruce Bale, Head of Sales CEEMEA Global Marketing Solutions la Facebook.

"Aproape o jumătate de miliard de oameni intră zilnic pe Facebook de pe dispozitive mobile, iar prima pagină pe care o văd este cea de ştiri unde văd noutăţile de la oamenii şi companiile cu care sunt conectaţi. Facebook este acum cea mai de încredere sursă de marketing. Eu cred în ceea ce spun prietenii mei faţă de ceea ce spun televiziunea, radioul, sau media tradiţională", a spus reprezentantul Facebook.
 
El a spus că firmele care vor să îşi promoveze produsele pe Facebook trebuie să urmărească mai multe elemente decât numărul de fani al paginii pe care o au. "Este nevoie de poveşti prin care sa antrenaţi prietenii brandului. Reclamele sunt doar pentru utilizatorii cu care nu sunt conectat, cau care nu sunt prieten. Trebuie să ai angajament, implicare din partea fanilor. Trebuie să ştii câţi dintre ei dau click pe pagina companiei, câţi cumpără ceva, se uită la pagina mea. Dacă nu fac asta, postările pe Facebook sunt ca şi cum aş trimite mailuri unei baze de date".
 
Bruce Bale a spus că avantajul Facebook în lupta pentru a câştiga bugetele de promovare a companiilor este că reţeaua îşi cunoaşte foarte bine utilizatorii, şi ştie ce fac şi ce le place. "Putem identifica utilizatorii după ce le place, aşa putem ajuta companiile. Dacă vreau să vând produse sau să promovez produse pot ţinti oamenii care lucreaza în auto - dacă asta îmi trebuie, iar dacă vreau să ţintesc oamenii din retail, atunci pot găsi oamenii din retail".
 
Reprezentantul Facebook a susţinut în acest context că firmele trebuie să ia în calcul din prima clipă promovarea pe reţeaua socială, atunci când îşi fac bugetele de marketing. Bale şi-a exemplificat recomandarea făcând o trimitere la pregătirea unui produs tipic românesc - pasca, un sortiment de plăcintă care are printre ingrediente şi brânza. Nu veţi dori să adăugaţi un ingredient principal la sfârşit, după ce plăcinta este scoasă de la cuptor, ca zahărul. Aşa trebuie procedat şi cu Facebook, trebuie inclus în buget din prima clipă.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO