Business Hi-Tech

Discovery România refuză propunerea Telekom de a crea pachete separate cu posturile grupului. „Nu este o abordare corectă”

Discovery România refuză propunerea Telekom de a crea pachete separate cu posturile grupului. „Nu este o abordare corectă”

Autor: Adrian Seceleanu

14.01.2020, 00:00 2395

Grupul american Discovery, unul dintre cei mai mari jucători de pe piaţa media globală, nu este de acord cu propunerea înaintată de Telekom, al doilea jucător de pe piaţa locală de servicii de retransmisie TV, de a crea pachete suplimentare care să includă doar posturi ale grupului şi pe care clienţii să le poată achiziţiona fără alte taxe, pentru că acestea nu ar include toate posturile şi ar reprezenta şi o abordare diferită faţă de alţi jucători din piaţă. „Nu credem că este o abordare corectă faţă de noi sau faţă de fanii noştri, aşa că nu o putem accepta. Rămânem deschişi la negocieri fair-play cu Telekom, purtate cu bună-credinţă”, au declarat reprezentanţii Discovery. „Credem în libertatea de a alege, câtă vreme există fair-play. Dacă Telekom România ar include TOATE canalele TV din portofoliu în pachete din care telespectatorii să aleagă, atunci propunerea înaintată ar avea sens. Însă propunerea actuală ne discriminează, izolând canalele noastre, dar menţinând aceeaşi structură de pachete şi costuri pentru celelalte canale TV”, au adăugat reprezentanţii Discovery.

Grupul Telekom România a transmis săptămâna trecută grupului Discovery că este gata să creeze un pachet suplimentar de programe pe care toţi clienţii operatorului să îl poată achiziţiona la o valoare care va fi încasată integral de Discovery. 

„Telekom România invită Discovery la discuţii privind crearea unei extraopţiuni sau a unui pachet suplimentar Discovery-Eurosport, pentru care fiecare client poate opta. De asemenea, Telekom Romania anunţă public faptul că tarifele pe care Discovery le va aplica pentru această extraopţiune sau pentru pachetul suplimentar nu vor genera niciun profit sau comision tehnic pentru“, i-a scris Andreas Elsner, directorul comercial pe segmentul consumer al Telekom, Victoriei Davies, directorul Discovery care gestionează piaţa din România.

Conform unor surse din piaţa de telecom, Telekom, care are aproape 1,4 mil. clienţi pentru serviciul TV, ar fi intenţionat să achiziţioneze doar posturile Eurosport de la Discovery, însă grupul ar fi refuzat, solicitând companiei să achiziţioneze la pachet şi posturile care difuzează documentare şi cu alt profil, fără a oferi alternative. Pentru grupul Telekom, care a concediat anul trecut câteva sute de oameni ca parte a unui program dur de reducere a costurilor, imposibilitatea de a modifica datele contractului cu Discovery a dus la decizia de rupere a contractului şi la căutarea altor furnizori de conţinut, în speţă National Geographic pentru segmentul de documentare.

 
AFACERI DE LA ZERO