Business Hi-Tech

Distribuitorul IT&S: anul trecut doar diferentele de curs valutar au inghitit 2% din cifra de afaceri

Distribuitorul IT&S: anul trecut doar diferentele de curs valutar au inghitit 2% din cifra de afaceri

Dana Iorga: Obiectivul pe anul curent este sa ne mentinem rulajul si sa obtinem profit

24.05.2009, 18:59 22

Variatiile inregistrate anul trecut de euro, dolar si leu au provocat importatorilor directi de pe piata locala pierderi ce au ajuns pana la 2% din cifra de afaceri, estimeaza reprezentantii distribuitorului de produse IT&C International Transactions & Services (IT&S).

"IT&S a incheiat anul 2008 cu o rata a profitului de aproximativ 2%. Comparativ cu piata este foarte bine, practic am traversat un an in care numai pierderile datorate diferentelor de curs valutar au depasit 1,5-2% din cifra de afaceri a firmelor direct importatoare. Acestea au fost datorate atat aprecierii dolarului fata de euro, cat si deprecierii monedei nationale fata de euro", a declarat pentru ZF Dana Iorga, directorul general al IT&S.
Compania a inregistrat anul trecut afaceri de 27 mil. euro, fata de cele 20 mil. euro inregistrate in urma cu un an, a adaugat ea. In 2007 IT&S a obtinut un profit net de 0,5 mil. euro.
Iorga spune ca efectele crizei s-au resimtit din ultima parte a anului trecut, iar anul curent reprezinta inca o necunoscuta.
"Efectele crizei s-au facut simtite chiar incepand cu toamna anului 2008 in principal prin reduceri ale consumului din cauza deprecierii considerabile a leului fata de euro si dolar. Vorbim intr-adevar de o perioada dificila cu scaderi de vanzari. Companiile, in general, au facut reduceri ale cifrei de afaceri previzionate cu pana la 30%. Deocamdata am depasit faza reorganizarilor bugetare si a reducerilor de costuri. Insa 2009, in ansamblul lui, este inca o necunoscuta pentru toata lumea. (...) Lucram cu obiective trimestriale si adaptam in permanenta la noile conditii din piata atat strategia, cat si organizarea", a adaugat ea.
Dupa ce piata s-a prabusit incepand cu ultima parte a anului trecut, compania spera ca va incheia acest an fara o scadere a rulajului si cu profit..
"Daca in cursul anului 2008 se preconiza o crestere de aproximativ 25 - 30% pentru anul urmator, in luna septembrie aceasta scazuse la 10-11%, iar la sfarsitul lui 2008, unele companii declarau ca in 2009 se vor mentine la acelasi nivel cu 2008. Obiectivele noastre vizeaza mentinerea in zona pozitiva a profitabilitatii. Pentru 2009, ne-am propus sa atingem aceeasi cifra de afaceri ca si in 2008, adica 27 de milioane de euro, si vom incerca sa facem acest lucru diversificand portofoliul de produse si aducand noi marci in portofoliu."
Compania estimeaza ca isi va mentine in acest an bugetul de marketing la aproximativ 2% din cifra de afaceri (0,5 mil. euro).
 
 
 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO