Business Hi-Tech

Distribuitorul RHS: Cel mai mare client al nostru este eMag. Nu vrem să cumpărăm un retailer online

Distribuitorul RHS: Cel mai mare client al nostru este eMag. Nu vrem să cumpărăm un retailer online
11.08.2010, 23:47 604

RHS Company, unul dintre cei mai importanţi distribuitori de ITde pe piaţa locală, nu intenţionează să achiziţioneze un magazinonline, aşa cum au făcut rivalii de la Asesoft Distribution când aupreluat eMag, deoarece acest lucru ar echivala cu "atacareapartenerilor" companiei, a declarat pentru ZF Dragoş Popescu,directorul general al companiei.
În afară de pcfun.ro deţinut de FitDistribution, controlat de omulde afaceri Marius Ghenea, sau de eMAG, cel mai mare retailer onlinedin România, pe piaţă sunt mai multe magazine online mici care arputea fi subiectul unor achiziţii. Un exemplu este cel.ro, deţinutde Corsar Grup, care a fost anul trecut de vânzare.
RHS ţinteşte afaceri de 95 de milioane de euro în acest an,comparativ cu 58,8 milioane anul trecut. "În primul semestru, RHS aavut o creştere a afacerilor cu 40% faţă de aceeaşi perioadă aanului trecut, la 35 de milioane de euro", a declarat Popescu. Deasemenea, RHS Company vrea să obţină în acest an un profit net de1,9 milioane de euro, faţă de 875.000 de euro de anul trecut.
În primul semestru al acestui an Asesoft Distribution, cel mai maredistribuitor IT&C de pe piaţă, a înregistrat o cifră de afaceride 54 de milioane de euro (67,8 mil. dolari), în creştere cu 33%(în dolari) faţă de anul precedent.
Popescu nu a oferit detalii despre rezultatele financiare aleTornado Sistems, cu care RHS Company şi-a integrat anul trecutoperaţiunile. "A fost vorba de o integrare operaţională. Ce s-aîntâmplat a fost unirea operaţiunilor. Sunt două firme care şi-aupăstrat acţionariatul, cu strategii proprii de dezvoltare", spunePopescu. Anul trecut Tornado Sistems a avut o pierdere de 4,1milioane de euro, iar afacerile au scăzut dramatic de la aproape100 de milioane de euro în 2007 la 16,4 milioane de euro, potrivitRegistrului Comerţului. "În ceea ce priveşte rezultatele financiaredin 2009, noi ne-am atins obiectivele. Obiectivul principal al RHSpentru anul 2009 a fost de a-şi creşte cota de piaţă pe toatesegmentele pe care activează şi de a nu pierde bani. Am crescutcota de piaţă pe toate categoriile de produse pe care le vindem, deasemenea pe toate canalele de vânzare pe care suntem activi", aspus Popescu fără a da alte detalii. Un alt obiectiv al RHS a fostpreluarea businessului de volum de la Tornado şi eficientizareaoperaţiunilor.
Pe de altă parte, spune Popescu, obiectivul Tornado pe anul trecuta fost restructurarea şi eficientizarea, după ce a avut problemefinanciare pe fondul crizei şi al scăderii pieţei. "Restructurareaa constat în păstrarea businessului de networking, cel cu care aînceput şi unde avea experienţă şi să renunţe la businessul devolum care îi solicită resurse financiare foarte mari. În acestmoment putem spune că obiectivul a fost îndeplinit", a adăugatdirectorul RHS.
Potrivit lui Popescu, compania are aproape 2.000 de clienţi, eMAGfiind cel mai mare client. "Atacăm toate canalele de distribuţie cuportofoliul de produse pe care-l avem. Lucrăm cu cele mai maribranduri din lume, Asus, Canon, HP, LG , Microsoft, Samsung, Sony,Toshiba", a spus el.
Cel mai bine vândute produse ale companiei sunt netbook-urile, carereprezintă 30% din vânzări. De asemenea, segmentul consumer are ocotă de 35-40% din afacerile RHS.
Dragoş Popescu spune că planul potrivit căruia compania trebuie săajungă numărul unu pe piaţa de distribuţie rămâne înpicioare.
Dragoş Popescu susţine că piaţa locală de distribuţie de IT va fiegală cu cea de anul trecut, în jurul valorii de 700 de milioane deeuro.

AFACERI DE LA ZERO