Compania chinezească Huawei, unul dintre cei mai mari furnizori de echipamente şi soluţii pentru industria de telecomunicaţii, a înregistrat anul trecut pe plan local afaceri de 400 mil. dolari, în creştere cu circa 17% faţă de 2017, dintre care peste 50% au fost generate de businessul tradiţional pentru reţelele telecom. Divizia consumer - smartphone-uri, tablete şi accesorii Huawei -, care a crescut spectaculos în ultimii trei-patru ani, compania chinezească ajungând numărul doi pe piaţa locală de telefoane inteligente din punctul de vedere al volumelor rulate, a avut o pondere de 44% în veniturile totale ale Huawei Technologies România, potrivit reprezentanţilor subsidiarei locale.
În prezent, compania chinezească se află în discuţii cu operatorii locali de telecomunicaţii în vederea colaborării pentru dezvoltarea reţelelor 5G. „La nivel global avem semnate 30 de contracte comerciale pentru 5G, dintre care 18 sunt în Europa. Acest lucru ne dă speranţe şi pentru continuarea contractelor din România”, a declarat pentru ZF Vlad Doicaru, director afaceri publice în cadrul Huawei România. Operatorii de telecomunicaţii iau deciziile privind furnizorii de echipamente şi soluţii pentru reţea în general la nivel de grup şi stabilesc cu cine vor lucra exact de cele mai multe ori la nivel regional, însă nu se bazează niciodată pe un singur furnizor.