Business Hi-Tech

Dobranis, Mio Technology: Vânzările sistemelor de navigaţie GPS au scăzut cu 20% anul trecut, la 3,6 mil. euro

Cosmin Dobranis, director de vânzări în cadrul Mio Technology pentru pieţele din România şi Ungaria

Cosmin Dobranis, director de vânzări în cadrul Mio Technology pentru pieţele din România şi Ungaria

Autor: Ioana Nita

29.03.2019, 00:06 227

Aplicaţiile mobile şi sistemele de navigaţie integrate în noile automobile au dus la scăderea vânzărilor de dispozitive GPS pentru navigaţie.

Piaţa sistemelor de navigaţie GPS din România a continuat să înregistreze scăderi şi anul trecut, atât volumul vânzărilor, cât şi valoarea acestora reducându-se cu 20%, la 50.000 de unităţi, respectiv 3,6 milioane de euro. Declinul vânzărilor dispozitivelor GPS de navigaţie este cauzat în principal de utilizarea aplicaţiilor mobile de GPS şi navigaţie pe smartphone sau tabletă, precum şi de integrarea unor astfel de soluţii în noile modele de autovehicule.

„Piaţa sistemelor de navigaţie a continuat să scadă şi în 2018, în medie cu aproximativ 20% faţă de 2017. Consumatorii par a alege între produse foarte accesibile/ieftine din punctul de vedere al preţului şi produse premium, cu multe funcţii utile“, a declarat Cosmin Dobranis, director de vânzări în cadrul Mio Technology pentru pieţele din România şi Ungaria. Compania, de origine taiwaneză, este unul dintre cei mai mari furnizori de sisteme de infotainment şi navigaţie auto din lume. Pe plan local, Mio a avut anul trecut o cotă valorică de 25% pe piaţa sistemelor de navigaţie GPS, la fel ca şi în 2017.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO