Business Hi-Tech

“Doriţi şi carteluţă?”. Mutare îndrăzneaţă: Telekom îşi pune cartelele sim printre rafturile cu banane, mere şi ciocolată din lanţul de supermarketuri Mega Image

“Doriţi şi carteluţă?”. Mutare îndrăzneaţă:...

Autor: Adrian Seceleanu

28.06.2019, 17:05 6144

Grupul Telekom România, unul dintre cei mai mari jucători de pe piaţa locală de comunicaţii, a lansat un atac îndrăzneţ pe piaţa de telefonie mobilă, prin care încearcă să-şi atingă obiectivul strategic de a-şi majora cota de piaţă până la 25%: cartele sim preplătite plasate printre rafturile cu banane, mere şi dulciuri din lanţul de supermarketuri Mega Image, care pot fi activate imediat şi oferă net şi apeluri nelimitate iar apoi pot fi transformate online, în abonamente fără perioadă minimă contractuală.

Oferta, denumită “Mobil Nelimitat”, are un cost de 29,99 de lei, şi include net nelimitat, apeluri şi SMS-uri naţionale nelimitate şi 100 de minute internaţionale către fix şi mobil. Imediat ce achită cartela la casa de marcat, clientul poate activa oferta.

Clienţii pot transforma cartela preplătită într-un abonament fără perioadă minimă contractuală înregistrându-se online, fără a fi obligaţi să meargă în magazinele Telekom - opţiune care reprezintă o performanţă pentru grupul Telekom dar şi pentru piaţa de comunicaţii în general în condiţiile în care acest proces de înrolare este încă desfăşurat de regulă prin prezentarea clientului cu documentele de identitate într-o unitate a operatorului.

Întregul concept sub care e lansată oferta - o cartelă preplătită plasată între banane şi dulciuri într-un lanţ cu aproximativ 700 de supermarketuri, cu un preţ agresiv şi o ofertă simplă, care poate fi gestionată online de client, inclusiv procesul de trecere la abonament care de regulă este unul birocratic în industria de telecom - arată că grupul Telekom încearcă să transforme serviciul său de telefonie mobilă într-un “commodity”, un bun de larg consum, care să poată fi comercializat în volume mari la costuri mai mici în condiţiile în care din proces este eliminată interacţiunea cu personalul din magazine.

Operaţiunea, coordonată de noul director comercial pe segmentul consumer al Telekom, austriacul Andreas Elsner - cel care a încercat să dea un suflu nou ofertelor companiei de când a venit în România în toamna anului trecut, se află în acest moment în ultimele momente înainte de lansarea oficială, în care în magazinele Mega Image sunt montate standurile în care sunt plasate cartelele sim şi elementele vizuale prin care este promovată oferta. Deja zeci de magazine din Bucureşti au primit standurile cu cartele şi au montat elementele vizuale de promovare care sunt plasate peste tot în magazine.

“Au venit ieri cutiile, standurile, dar nu avem cartelele sim, nu ştim când le vom avea la vânzare”, răspund în mod invariabil angajaţii Mega Image din Bucureşti atunci când încerci să achiziţionezi o cartelă ducând la casa de marcat un carton luat din standurile T.

Oferta Telekom va deveni activă săptămâna viitoare şi va fi disponibilă în cele aproximativ 700 de magazine din lanţul Mega Image.

Telekom este numărul trei pe piaţa locală de telefonie mobilă, după Orange şi Vodafone, cu o cotă de piaţă de aproximativ 20%.

 
 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO