FintechOS, un furnizor de tehnologie pentru industria financiară şi unul dintre cele mai cunoscute proiecte tech pornite din România, a revenit pe piaţa muncii şi caută din nou oameni, la un an de la restructurarea operaţiunilor din 2023, când firma a redus personalul inclusiv pe piaţa locală.
Compania are în plan să recruteze specialişti în vânzări pentru Europa de Vest, dar şi experţi în dezvoltare software în România. „Această iniţiativă vine după ce compania a atras o rundă de 60 de milioane de dolari anul acesta şi este parte din planul companiei de a-şi consolida poziţia la nivel global şi de a atinge pragul de break-even în 2024. Specialiştii în dezvoltare de produs sunt vizaţi în special pentru biroul din România, iar cei în vânzări pentru Europa de Vest, mai ales pentru biroul din Marea Britanie.
FintechOS are în jur de 200 de angajaţi, dintre care mai mult de jumătate sunt în zona tehnică (programatori, specialişti în cloud, arhitecţi de sisteme, experţi în integrare de sisteme, consultanţi în soluţii), restul fiind împărţiţi între specialişti în vânzări, zona de consultanţă şi project management şi funcţii de suport (ex. departament financiar, legal, resurse umane). FintechOS îşi desfăşoară activitatea la nivel global, având echipe în România, Marea Britanie (Londra), Statele Unite (New York). Majoritatea angajaţilor se află în România şi sprijină în principal dezvoltarea şi livrarea pro-duselor software. Cei mai mulţi oameni se regăsesc în România, aceştia ocupându-se în special de partea tehnică, de dezvoltarea şi livrarea produselor software. În Marea Britanie şi SUA oamenii sunt concentraţi pe activităţile de vânzări, marketing şi servicii clienţi”, conform datelor comunicate de companie.
Compania revine pe piaţa muncii într-un context mai favorabil angajatorilor, în care angajaţii au văzut că restructurările au lovit în toate zonele, inclusiv la marile companii, a punctat Alexandra Stoiean, Vice President of People FintechOS.
„Acum avem o piaţă matură a candidaţilor, în care aşteptările candidaţilor sunt mult mai realiste anul acesta. În urmă cu doi ani, aproape orice recrutare devenea un efort intens de a identifica şi atrage candidaţi. În general piaţa de IT a fost semnificativ afectată la nivel global şi, da, este mai bună pentru recruiteri când ne uităm la anumite roluri, iar oamenii sunt mai deschişi la discuţii, dar partea dulce-amăruie este că totodată oamenii sunt mai speriaţi şi mai atenţi vis-a-vis de siguranţă. Pe de altă parte, lumea s-a autoeducat şi mulţi şi-au dat seama că siguranţa lor depinde mult mai mult de performanţă şi nu neapărat de mărimea companiei şi că riscuri există peste tot”, a declarat vicepreşedintele FintechOS.
Alexandra Stoiean are 15 ani de experienţă în domeniul resurselor umane în companii de technolo-gie, consultanţă în HR şi publicitate. Ea s-a alăturat FintechOS în ianuarie 2020 ca Head of Talent Acquisition, în ianuarie 2022 fiind promovată Global Director - Talent Acquisition & Employer Brand-ing. În decembrie 2022 a fost numită Vice President of People.
Compania a reiterat ideea că în acest an cheltuielile vor egala veniturile (se va atinge punctul de break even): „FintechOS şi-a propus să atingă pragul de break-even în acest an. Produsul dezvoltat de companie este folosit de clienţi din Europa, Marea Britanie, SUA şi zona Asia-Pacific, printre cei peste 50 de clienţi din sectoarele bancar şi de asigurări ai companiei numărându-se Société Générale, Admiral, Benenden Health, Avant Money şi Vibrant Credit Union.”
Ce a mai spus reprezentantul FintechOS:
* „Investiţia recent primită ne-a dat încredere să continuăm să construim ceea ce am început. Iar asta ne-a adus un plus de stabilitate, ceea ce înseamnă enorm pentru un scale-up pentru că oamenii au resimţit această investiţie ca pe propriul lor succes. Vom investi în recrutare o parte din suma primită la ultima rundă, iar acest lucru înseamnă să ne concentrăm pe câteva roluri cheie, în special în zona de vânzări unde este şi cel mai greu de identificat oamenii potriviţi nevoilor noastre de busi-ness. Pentru a atinge planurile ambiţioase pe care le avem, şi anume să ajungem la break-even şi profitabilitate, trebuie să investim în oamenii de vânzări, dar şi în zona de produs şi implementare”.
* „În general atragem oameni cu iniţiativă, care sunt implicaţi şi responsabili, deseori provenind din organizaţii mai mari şi bine aşezate. Aceşti oameni vin cu experienţa de care noi avem nevoie pen-tru a creşte, iar ei simt ca munca lor contează enorm şi văd că au oportunitatea de a evolua în or-ganizaţie. Când zic evoluţie mă refer mai ales la a absorbi şi a fi expus la un rol sau o multitudine de roluri în care poţi purta multiple pălării. Noi suntem o organizaţie pentru cei care îşi doresc astfel de roluri, care se bucură de o astfel de expunere la situaţii diverse. Bineînţeles că a creşte înseamnă şi dezvoltare pe verticală, ca funcţie. De altfel, avem oameni care acum doi-trei ani s-au alăturat echipei pe post de juniori, iar acum conduc anumite zone din companie