Business Hi-Tech

Elefant.ro: Am vândut în primul semestru produse de 120 milioane lei, marcând o creştere medie de 31%. ”Anul a început cu o creştere robustă în ecommerce, care s-a diminuat apoi treptat după relaxarea restricţiilor”

Elefant.ro: Am vândut în primul semestru produse de 120 milioane lei, marcând o creştere medie de 31%. ”Anul a început cu o creştere robustă în ecommerce, care s-a diminuat apoi treptat după relaxarea restricţiilor”

Autor: Roxana Rosu

14.09.2021, 09:37 215

Elefant Online, compania care operează platforma elefant.ro, a anunţat marţi că a vândut în primele şase luni produse de peste 120 milioane lei (gross merchandise value),  marcând o creştere medie anuală de 31% la nivelul ultimilor doi ani.

Profitul brut s-a majorat cu 46%, în raport cu perioada similară din ultimele două exerciţii financiare, potrivit unui comunicat al companiei.

Creşterea vânzărilor şi a profitului a fost susţinută în primul rând de numărul mai mare de vizitatori unici pe site. Potrivit elefant.ro, faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, în primul semestru din 2021 numărul de vizitatori unici a fost cu 25% mai mare.

Gross merchandise value (GMV) este un indicator care exprimă valoarea totală a mărfurilor vândute într-o anumită perioadă, prin intermediul unui site.

“Anul a început cu o creştere robustă în ecommerce, care s-a diminuat apoi treptat după relaxarea restricţiilor. Începând din luna mai, românii şi-au orientat consumul mai mult către vacanţe, restaurante, spectacole şi magazinele de proximitate. Vedem această corecţie de piaţă ca pe una tranzitorie şi ne aşteptăm la o revenire a creşterii consumului online începând cu luna septembrie“, explică Sergiu Chircă, director general al elefant.ro.

Recent, compania a deschis un showroom în Braşov şi unul în centrul comercial Park Lake din Bucureşti.

“În strategia noastră de investiţii abordarea acestui segment – numit în industrie last mile şi care defineşte proximitatea faţă de client – este un element important. Vom deschide treptat şi alte showroom-uri astfel încât, până în 2025, preconizăm să avem în jur de 50 locaţii la nivel naţional“.

Elefant Online a încheiat 2020 cu o cifră de afaceri de 235 milioane lei, în creştere cu 38% faţă de 2019, şi un profit net de 241.140 lei, după pierderi de 19 milioane lei în 2019, conform datelor de la Ministerul de Finanţe. Firma are 192 de angajaţi.

Fondat în 2010, Elefant s-a extins şi în afara ţării deschizând o filială  la Chişinău, în Republica Moldova.

AFACERI DE LA ZERO