Business Hi-Tech

Elena Ungureanu, Country Manager Romania Visa: Numerarul e încă prevalent în economie, dar se vede o creştere constantă a plăţilor electronice. Plafonul pentru folosirea unui POS la comercianţi trebuie scăzut de la un nivel de 50.000 euro al afacerilor

ZF Digital Summit '20

Elena Ungureanu, Country Manager Romania Visa: Numerarul...

Autor: Roxana Rosu

05.11.2020, 10:49 194

Se vede o tendinţă de migrare a consumatorilor dinspre numerar spre plăţile digitale, contactless, cu mobilul şi chiar online, precum şi un interes crescut în dezvoltarea sistemelor de plată în administraţia publică, chiar dacă numerarul e încă prevalent în economie.

”Se vede o creştere a plăţilor electronice de la an la an. Potrivit datelor BNR din iunie, peste 2/3 din tranzacţiile cu cardul sunt la comerciant, dar ca valoare reprezintă puţin peste 1/3. Tranzacţiile contactless au crescut puternic în România, peste media europeană, care este de 8 din 10 plăţi online.”, a declarat Elena Ungureanu, Country Manager Romania Visa, în cadrul videoconferinţei ZF Digital Summit '20.

În opinia ei, plafonul pentru folosirea unui POS la comerciat ar trebui scăzut de la 50.000 euro, măsură ce ar creşte gradul de utilizare a cardului la cumpărături.

”Dacă ai un telefon Android poti sa il transformi într-un terminal de acceptare a cardurilor, aceasta fiind o solutie pentru micii comercianţi, dar şi profesii liberale”.

Un operator economic ce a realizat în exerciţiul anterior o cifră de afaceri mai mare de 50.000 euro are obligaţia de a se dota cu cititoare de card sau alte tehnologii moderne de încasare prin transfer bancar a contravalorii bunurilor sau serviciilor vândute.

 

Alte declaraţii:

În România există acum peste 9 programe de plăţi cu telefonul mobil disponibile şi 2 milioane de carduri sunt înrolate într-un portofoliu electronic.

Vedem lunar creşteri de peste o treime a plăţilor cu mobilul.

O altă tendinţă este cea în domeniul plăţilor online, care au crescut cu peste 60%, iunie la iunie, în condiţiile în care şi sectorul de comerţ online a crescut mult.

Sunt carduri care nu făcuseră folosite în nicio tranzacţie online anterior acestui an.

Există şi campioni ai categoriilor de comercianţi: în sectorul de aprovizionare şi decorare a locuinţei creşterea plăţilor online a fost de peste 10 ori, iar la magazinele alimentare, hipermarketuri, de peste 3 ori.

Doar 29% din utilizatorii de internet au făcut cumpărători online anul trecut faţă de o medie europeană de 67%.

În ceea ce priveşte plăţile în admistraţia publică, numerarul frânează creşterea economiei şi susţine economia subterană. Trecerea la plata cu cardul durează şi e nevoie de implicarea tuturor jucătorilor pentru creşterea acesui sector. În ultimele 9 luni digitalizarea a fost totuşi un proces eşenţial, care a ajutat şi populaţia şi autorităţile de a face faţă provocărilor

Un alt punct important în acest an a fost semnarea de Autoritatea pentru Digitalizarea României a contractului de finanţare pentru identitatea electronică, care va sta la baza intercacţiunii cetăţeanului cu autoritatea publică în viitor.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO